31.12.06

Nu bryter jag tystnaden!

Tro det eller ej, men här kommer min första blog.
Faktiskt min första någonsin så lite ovant är det, men som ni vet finns det alltid en första gång.
2006 sista halva präglades just av mycket första gången för mig.
Det var ju då jag tog steget och flyttade till Norge.
Ett stort steg enligt många i min omgivning. Förutom ett sex månaders snedsprång i Tidaholm hade jag ju alltid bott på Barrvägen 10 i Habo.
Och så efter 32 år skulle jag flytta.
Till Norge!

Dessutom skulle jag lämna klubben i mitt hjärta, Mullsjö AIS.
Också det ett stort steg och faktum är att det var mycket kärleken till MAIS som gjorde att jag sa nej till de svenska klubbar som hörde av sig.
På ett eller annat sätt skulle man ändå konkurrera med MAIS och det ville jag inte.

Så då blev det Nor 92 i stället. Färgen på tröjan är den samma och det känns skönt.
Överlag har jag aldrig ångrat steget jag tog.
Den första tiden i Drammen och Nor har varit kanon.
Norrmän är ett otroligt trevligt folk som vet hur man tar emot en utlänning.
Tack för det!

Innebandymässigt har det mycket handlat om att ta ett steg tillbaka.
Men det var nog precis det jag behövde. Efter att ha fått jobba två år med Sveriges bästa innebandytränare, Johan Ivarsson, kände jag mig mogen att stå på egna ben.
Första tiden här har visat att jag har mycket kvar att lära än, men det gäller ju hela den norska innebandyn så där har vi något gemensamt.

Missförstå mig nu rätt, men jag är långt ifrån nöjd med det vi har gjort så här långt i Nor.
Vi har gjort framsteg och utvecklat vårt spel, men vi har mycket kvar att ge och tänker absolut inte slå oss tillbaka och vara nöjda.

I stället ska vi hela tiden sträva framåt för att bli ännu bättre.

Och för egen del strävar jag efter på att bli bättre på att uppdatera min blogg.
Det blir mitt nyårslöfte.

Ha det!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mikael Sjöqvist går på vatten tjalalala la la la la!

Anonym sa...

sjökan, färgerna!! orkade inte läsa ett ord...

Anonym sa...

Ska bli kul att läsa din blogg! Jobbiga färger dock. Går det att fixa? Tycker att vi ska ett gemensamt nyårslöfte också om att tippa bättre i år!

Anonym sa...

Jeg skal ta på meg ansvaret for de grusomme fargene! Nå som Sjøkan har våknet til liv på bloggen skal jeg sørge for at det blir mulig å lese hva han skriver uten å få hodeverk :) Gi meg noen dager så skal jeg få fikset saken - ellers så vil jeg gjerne si at vi har vært utrolig priveligerte som har fått Sjøkan som trener! Kanon bra!

Anonym sa...

Bra Sjökan!
UP THE HAMMERS!!!