28.3.10

Upp som en sol - ned som en pannkaka - fast tvärtom

Berättade ju i min förra blogg om hur jag fick massa snö och is på mig. Jag har på grund av de nackskador jag då fick varit sjukskriven i en och en halv vecka.
Smärtorna finns där fortfarande, men några övningar jag fick av min fysioterapeut kombinerat med promenader, simning och voltaren har hjälpt och i morgon är jag tillbaka på jobb.

Desto roligare var då det som hände förra lördagen, alltså bara några dagar efter att jag fick smällen. Jag satt speaker under Tigers Cup, men eftersom jag är en man klarade jag att göra flera saker samtidigt. Så därför klarade jag att följa med på hur det gick på travet den lördagen.
Jag hade bara gjort ett litet eget system som kostat 14 kronor.
Men helt ofattbart gick detta in och jag blev 79 400 kronor rikare. Ganska bra utdelning på 14 kronor, eller hur?!!
Blev lite svårt att hålla känslorna i styr samtidigt som jag satt speaker ska erkännas.

79 000 kronor är kanske inte pengar som förändrar livet, men de hjälper till att fylla en del hål helt klart.
I går var det dags för V75 igen och på nytt gjorde jag ett litet system, nu för 15 kronor. Hade faktiskt sex rätt inför sista avdelningen, men där sprack jag och det blev endast 52 kronor tillbaka. Ändå vinst och helt klart sitter tipsformen där!

I dag tog innebandysäsongen helt slut. Vi förlorade då NM-semifinalen med juniorlaget mot Sveiva. Inte så mycket att säga om. De har en liten bredare och starkare trupp än oss och vann rättvist.
Tycker ändå junisarna gjort det godkänt i helgen. Vi var ju inte så många och det slet rejält, men killarna har stått på bra hela helgen. Stort tack också till Eirik, Simen, Jörgen o Eirik från 15-årslaget. De ställde upp rätt efter att de förlorat sin semifinal och drog direkt för att vara med på vår match som avlastning.
Tusen tack.

Vi var väl kanske inte helt nöjda med domarnas insats i matchen och bland annat skickades ju "Linko" upp på läktaren. Jämfört med den här killen var vi dock ganska lugna. Spana in det här klippet:
http://www.youtube.com/watch?v=21nBVuCMPuQ
Så arg har jag faktiskt aldrig varit på en domare.

Tre raka utan förlust. Strömsgodset har fått en flygande start på serien. Kul och de spelar också stundtals en fin fotboll. Jo Inge Berget har verkligen varit en succé så här långt.
Nu väntar Rosenborg på bortaplan. Kan bli lite tuffare.

När jag ser att Tunet slår Slevik med 13-0 i tredje semifinalen blir jag bara än mer stolt över vår insats i kvartsfinalserien. Vi gjorde långt i från bort oss.

Efter helt otroliga 11-1 mot Fjerdingby blev idag också GIF klart för NM-final. Kan bli en spännande final, men det är klar fördel Tunet. Ingen vågad gissning att Mattias Matsson blir finalens stora hjälte.

Grattis till Tunet som nu har finallag i herrklassen, damklassen och juniorklassen. Tyder på både topp och bredd. Imponerande.
Tänk om vi i Nor kunde komma dit en dag. Det hade varit kul.
Sjukt kul.

Hörs säkert snart igen.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Ja, jag har ju sett dig arg - särskilt under en tennisperiod då jag minns att racket flög i golvet flera gånger. Men i förhållande till filmklippet ligger du i lä!