22.9.12

Det är visst nån som är tillbaka

Titta, han lever!
Ja, lite så känns det som  när jag nu plötsligt ska blogga igen. Snart presenterar NOR 92 en ny design på hemsidan och då känns det som om det är läge att pröva sig på det här med bloggandet en gång till.
Detta ska ses som en testblogg innan jag helt bestämmer mig. Så hoppas inte på för mycket!

Hur som helst.
Det har hänt ganska mycket sedan jag skrev här.. Inte minst har jag slutat som A-lagstränare för NOR. Efter förra årets minst sagt tunga säsong var det rätt läge för klubben att byta ny tränare. Jag har haft sex väldigt bra säsonger (nåja, den sista säsongen kan vi kanske glömma) och kommer att minnas tiden som A-lagstränare med stor glädje.
Men allt har sin tid. För mig ägnas tiden nu i stället åt deltidsstudier till förskollärare och tränare för NOR 92:s 11-12-åringar.
Efter två träningar där konstaterar jag att detta blir mycket spännande och en ny kul erfarenhet.
När det gäller A-laget är jag glad för att de fått en så kompetent och bra tränare i Björn-Erik Thorp. Upplägget är antagligen bäst i hela Norge och jag hoppas verkligen att laget tar sig tillbaka till Eliteserien.

Har sett båda matcherna så här långt under säsongen och efter 9-0 och 12-1 ser det så klart bra ut. Samtidigt tycker jag motståndet har varit otroligt svagt och än är det för tidigt att dra för stora växlar på Thorps lagbygge.

På tal om lagbygge. Snart ger jag helt upp som Liverpoolsupporter. Jag är beredd att ge Brendan Rodgers lite tid, men han övertygade inte direkt i sommarens transferfönster. Jag tycker det var helt rätt att kvitta sig med Carolls höga lön, men att inte ta in en ersättare för honom är bara pinsamt.
Och spelmässigt har det så här långt sett ut som vi vant oss vid med Liverpool de sista säsongerna. Ganska hyggligt passningsspel på mitten, men alltför lite kreativitet och inte minst alltför få offensiva löpningar in i boxen. När Liverpool slår in bollen i straffområdet är det max två spelare där.
Där måste det till en förändring.
Jag hoppas Rodgers är mannen som kan skapa den förändringen.
Men övertygad är jag inte.

Jag är däremot övertygad om att ni kommer att gilla den nya designen på nor92.com. Kan inte lova när den kommer, men från den dagen hoppas jag (lovar inget) att jag bloggar mer frekvent.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Vad trevligt om du vill börja blogga igen.
mamma