26.2.13

Sommaren. Mikael minns du sommaren?

Dags att göra ett sista allvarligt försök att väcka liv i den här bloggen. Klarar jag inte att frekvent uppdatera den här gången lägger jag ner.

Har funderat fram och tillbaka på om jag ska skriva på svenska eller norska, men som ni förhoppningsvis märkt har jag valt svenska. Detta av två orsaker:
Svenskar förstår inte norska, men norrmän förstår faktiskt svenska.
Jag skriver lite bättre på svenska än på norska.
Men nu kör vi.

I 18 säsonger var jag seniortränare på olika nivåer innan jag till den här säsongen trappade ner för att träna ett pojklag (elvaåringar). Omställningen har varit stor, men bara positiv. Från elvaåringar får du enorm glädje och energi. Dessutom har jag förmånen att träna ett lag där alla verkligen hela tiden prövar att göra saker för att utvecklas. Kul.
Den största skillnaden är utan tvekan resultatfixeringen. På seniornivå finns alltid jakten på resultat där, hur mycket du än prövar att jobba med utveckling. När du tränar barn och ungdomar kan man ha ett mycket mer avslappnat sätt till resultater.
Det är faktiskt skönt och i nuläget saknar jag inte seniorinnebandy alls.

Och jag har inga större problem med att få tiden att gå. Lite mer fritid har jag, men mina studier till förskollärare tar mycket av tiden. Bland annat har jag varit tvungen att lära mig spela gitarr.
Jag klarade gitarrprovet och fick faktiskt frågan av min lärare om jag hade absolut gehör.
Så alla ni som skrattat när jag påstått att det är fel på alla Playstation Singstar kan sluta skratta nu.
Önskar förresten att jag kunde så mycket om musik som jag kan nu för 20 år sen.
Då kanske Burning Knätofs (ett hobbyband jag sjöng i under gymnasietiden) hade varit ett känt och stort rockband.

För er som inte vet det kommer jag från lilla orten Habo. Ett samhälle som nyss fick en hel timmes TV-program om sig i Sveriges Televison. Otroligt kul att se gamla kändisar och släktingar (farbror Åke och farbror Staffan) och spännande att höra vad som hänt i Habo för länge länge sedan.
Ni som missade det gå in på SVT play och se o lär om Habo.

Till sist: För er som inte förstod det är rubriken hämtad från Kents underbara låt "Ingen kunde röra oss".

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är blir så glad om du börjar att blogga igen och på svenska.
mamma