21.3.07

En härlig känsla

Hej igen!
Ledsen det dröjt så länge, men nu har jag lovat mig själv att skriva minst en gång i veckan. Onsdag-kvällar kommer jag att skriva en blogg.

Det har annars hänt en hel del sen sist. Syftar då givetvis på två seriesegrar. Först med Dream Team. Detta i en match där jag mest kommer att minnas hur snabbt jag fick komma ut efter min utvisning.
Det fanns ingen klocka i hallen utan seket hade en egen matchklocka. Just när jag satt mig ner frågade jag om de hade koll på när jag skulle in. Svaret blev om 30 sekunder. Jag blev givetvis paff, men gick ut på banan.
Domarna anade dock oråd och jag kallades tillbaka för att sitta av mitt straff.
Enligt domarna och seket hade jag 12 sekunder kvar.
Så totalt satt jag nog utvisad i 50 sekunder cirka. Och då var jag där ändå två gånger!
Bara i Norge. Bara i Norge.

Så till min andra norska serieseger. Med Nors A-lag. Det var givetvis en helt fantastisk känsla, inte minst på det sättet killarna gjorde det.
Att i en så avgörande match explodera med tre mål på 49 sekunder är otroligt.
Rådes time-out i det läget måste vara nån form av rekord när det gäller tidiga timeouter förresten.

Kul oxå att det var gamlingarna Linko och Manne som visade vägen i början. De taggades tydligen extra av de inhyrda cheer-leaderstjejerna.

Nu handlar det om att ladda om inför kvalet. Det kommer faktiskt bli mentalt jobbigt. Det frestar på att spela en hel serie som vi gjort och när den är slut är man som spelare lite tom.
Men för oss handlar det nu om att inse att säsongen inte helt är slut.
Samtidigt känner vi ingen press på oss utan Bergen är en ren bonus.

Som Kingen mycket riktigt påpekat börjar hockeysäsongen i mars i Karlstad. Det gör den även i Örnsköldsvik. Glädjer mig att få åka med Caj till Karlstad och se en finalmatch mellan Färjestad och Modo.

Ha det bra fram till nästa onsdag!

Ingen kommentarer: