24.2.09

Om katter, snö, fotboll, ett helt väntat bröllop o lite annat

De flesta som känner mig vet att jag inte hatar så många saker. Men det finns två saker där mitt hat är väldigt starkt. Det gäller dels holländare och dels katter.
Så självklart svarade jag ja till att vara kattvakt när grannarna Anna och Mats skulle resa bort några dagar.
I två dagar har jag sett till att katten Bibi fått mat och det värsta av allt är att jag faktiskt tyckt det varit ganska ok. Har till och med klappat och pratat med katten när jag varit där inne och gett den mat.
Men håll med om att det är sjukt löjligt att prata med ett djur. Varför gör man det?

Men en sak är klar. En holländare skulle jag aldrig prata med.

Ny stabil insats i söndags även om vi surrade lite i sista perioden mot Hasle/Lören. Skönt dock med revansch. gäller bara att hålla fokus uppe. Ny tuff utmaning på lördag. Bäkkelaget verkar helt klart på gång och det kommer bli sjukt tufft.

Höll faktiskt inte på att komma till matchen i söndags. Det hade nämligen fallt ned så mycket snö från taket att jag inte kunde öppna dörren ut. Fick ringa Manne så han kom ner och skottade ut mig.
Behöver jag säga att jag är grymt trött på snön nu?

Inter-United 0-0. Inte helt oväntat. Gladfotbollen kommer i morgon kväll när Liverpool spelar. Det är väl ingen hemlighet att Liverpool spelare roligare fotboll än United.
Eller hur Einar, Jaxx, Tobbe och kompani?

När ska förresten Zlatan lyckas i Champions league?

I dag blev det klart att Kronprinsessan Victoria och hennes Daniel ska gifta sig. Att detta var på gång fick jag faktiskt reda på redan i lördags. Min gode vän Lars har tydligen god insyn i kungahuset och hade koll på detta. Så för mig kom inte detta som en nyhet.
Eftersom Tobbe alltid stör sig på att jag träffat alla personer vill jag bara säga att jag självklart har träffat Victoria. Gjorde en intervju med henne för några år sedan och det ska direkt sägas. En bättre drottning kan inte Sverige få. Hon är grymt trevlig och sympatisk.

Nyhemshallen, eller Halleljua som den skämtsamt kallas, invigdes i söndags. Mamma Lena och pappa Kjell ger hallen högsta betyg. Synd bara att inte Mais lyckades vinna. Visserligen kan poängen de tog visa sig vara riktigt viktig, men två poäng till hade ju inte gjort ont.

Ska ni spela på någon match i helgen måste ni bara spela etta i matchen Slevik-Harstad i norska elitserien i innebandy. Slevik slåss för att hänga kvar och möter ett Harstad som enligt ryktena absolut inte vill spela slutspel, men säkrat kontraktet. Bara att spela det ni har på Slevik.

4 kommentarer:

Tobias Nilsson sa...

Du är fan inte sann....Viktoria också!!

Anonym sa...

Med en gjeld på en kvart million så forstår jeg godt at Harstad helst ikke vil spille sluttspill. Det hadde vel vært kroken på døra for den klubben??

Anonym sa...

Jeg ler ofte når Liverpool spiller ja!! Og Zlatan lykkes ikke i år heller når det gjelder CL. :-) Tobbe er nok svartsjuk når det gjelder Viktoria .....

Knegarn sa...

Jag ska också blogga om Viktoria med mera...