23.5.10

Snart drar vi igång igen!

Det närmar sig säsongsstart. På tisdag drar vi igång igen och jag känner mig faktiskt grymt laddad. Vi gjorde en bra säsong den som var, men jag kände att jag personligen inte nådde dit jag ville som tränare.
Lagmässigt utvecklade vi oss, men jag hoppas att jag i år ska nå längre med individuell utveckling och jag hoppas också vi ska kunna utveckla hela laget rent taktiskt.
Jag tycker det är viktigt att spelarna har individuella mål och gillar också att sätta upp mina egna mål.
I år ska jag lyckas fullt ut med mina.

Jag har den senaste veckan laddat upp i det lilla spanska El Chaparall, vid spanska sydöstkusten. Trevligt sällskap, sol, bad, utflykter till fjällbyar som Mijas (där åsnetaxi var en intressant upplevelse) och Ronda, shopping i Fuengirola, gruvbesök och marknadsbesök i havsbyn Nerja, har stått på programmet i sex soliga och härliga dagar.

Men hemma bäst heter det ju och det stämmer faktiskt. Blir slappardagar både i dag och i morgon innan det är dags för jobb och alltså en ny säsong.

Trodde på Bayern, men Mourinho och Milito ville annat. Man kan aldrig påstå att Mourinhos lag spelar en kul fotboll, men effektiv och resultatbringande är den. Tillsammans med Capello är Mourinho i mina ögon världens bästa fotbollsmanagers.
Nu blir det Real Madrid för "The special one". Då vet vi väl redan nu vem som vinner spanska ligan nästa år.

Men långt före det är det dags för Elitloppet. Blev egentligen inte mycket klokare efter lottningen. Men är Lucky Jim så bra som det sägs vinner han. Men min vinnare är svensk och heter Nu Pagadi.

Vem som vinner Stanley Cup återstår att se, men jag skrev ju för ett år sedan att Chicago skulle bli att räkna med i år och det tipset lever ju i allra högsta grad.

Under mina år ihop med Johan Ivarsson lärde jag mig det mest som är värt att veta om coachning. Bland annat lärde jag mig att inte ta timeout i ledning med lite kvar att spela av en match. Det har tydligen inte Sveriges förbundskapten i hockey, Bengt-Åke Gustafsson lärt sig. 2-1 till Sverige, 15 sekunder kvar och tekning i egen zon, då tog han time-out i VM-semifinalen. mot Tjeckien. Smart.
Inte så.

Det får bli allt för nu.

Ingen kommentarer: