7.10.10

Tidigt en oktobermorgon

Hösten har tagit greppet om Norden och jag måste skärpa mig. Ska jag fortsätta ha den här bloggen får jag tusan i mig börja skriva lite också. Till och med Geriljan uppdaterar ju sin blogg oftare än mig om dagen.......

Sedan sist har det hänt en del. Vi har spelat tre seriematcher, en oavgjord, en förlust och en vinst är facit. Jag är inte helt nöjd med spelet i nån av matcherna, men resultatmässigt är det ok och framför allt är moralen och kampviljan hög i laget. Det är viktigt.
Nu väntar Slevik på söndag, det blir spännande och kul.

Matchen mot Sagene sist filmades och visades i korthet i TV2 Zebras Sportmagasinet på måndagskvällen. Att innebandyn placeras i ett veckomagasin där mindre sporter som pil- och båge, gymnastik och bordtennis visas säger en del om hur stor innebandyn är här i Norge.
Men, men kul med all uppmärksamhet och reportaget var ju helt ok. Även om slutresultatet var fel och att några namn förväxlades.......

Liverpool har fått ny ägare. Inte en dag för tidigt, men samtidigt tycker jag det är för lätt att skylla krisen på de gamla ägarna. Visst har de gjort ett uselt jobb, men när det gäller prestationerna i ligan kan man inte bara skylla på dem. Här skyller jag snararare på talangutvecklingen i klubben de senaste, säg tio åren. När klubbar som Arsenal gång på gång utvecklar egna stjärnspelare kommer det i stort sett aldrig upp någon från Liverpools egna led.
Alla de talanger som Houllier och Benitez värvade har liksom bara försvunnit. Och tro mig, det värvades en hel del namn som spåddes en lysande framtid. Den framtiden har nu blivit dåtid..

Bara att hoppas att vindarna vänder nu. Börjar bli tungt att förlora mot lag som Blackpool på hemmaplan.

Också vårt B-lag har haft seriepremiär. Det blev seger mot Skil i en match där jag faktiskt gjorde comeback. Coach Manne hade satt mig som center och det gick helt ok. I en period och fem minuter.
Sen trampade jag på mitt eget klubblad med en kraftig stukning som resultat. Har nu haltat i snart två veckor. Det är inget vidare......

Får bli allt för nu. Jobbet väntar.

Ingen kommentarer: