24.10.10

Tre dagar kvar

Innebandyfritt denna helgen (förutom att jag ska se Grei/Mållös-GIF i eftermiddag då) och man får lite tid att analysera säsongen så här långt.
Tre poäng efter sex matcher är givetvis ingen höjdare, men ser man till lagen vi mött så är det kanske ingen krise. Men givetvis finns det saker vi måste jobba vidare med som inte har fungerat så här långt.
Power play för exempel och vårt anfallsspel generellt har varit lite svagt, hoppas vi får bukt med detta kommande vecka.

Stor prestigematch i tennis i fredags kväll. Och jag tänker då inte på Stockholm Open utan dubbelmatchen i Svelvik mellan mig och Hultan som utmanats av Kjetil Becher och Fox.
Jag vet inte helt vad som hände, men vi förlorade faktiskt matchen med 4-6, 6-7. Helt ofattbart, men inte orättvist. De var bättre än oss och Kjetil visade att han servar lika bra som namnen Boris gjorde en gång i tiden.
Men jag hoppas vi får chansen till revansch.
Om nu Kjetil och Robban vågar.

Jag och Cathrine hade faktiskt sju rätt på norska V75 i går. Utdelningen blev blygsamma 57 kronor, men då vi bara tippade för 54 kronor gick vi ju plus med tre kronor. Och man kan ju inte ha mer än sju rätt.

Gårsdagskvällen ägnades åt besök på restaurangen Fellini. Då världens bästa flickvän har födelsedag på onsdag 27 oktober (alltså om bara tre dagar!) passade det bra med en lördagsmiddag där. Och än en gång konstaterar jag att Fellini har världens bästa lasagne och också världens bästa Panna Cotta.
Rekommenderas starkt.

Vinner inte Liverpool mot Blackburn i eftermiddag tror jag Roy Hodgson får sparken.

Mullsjö fick oavgjort mot Umeå på bortaplan. Helt ok, men när de släpper in mål med 30 sekunder kvar och dessutom ledde med 4-1 anar jag ändå viss besvikelse.
Men ändå en viktig poäng.

Ingen kommentarer: