18.3.13

Det blir en lång dag

Ska vara på jobb mellan 07.00 och 20.30 ikväll, nästan som på tiden man var journalist på Västgöta-Tidningar.
Hinner med ett blogginlägg mellan jobb och första hjälpskurs.
För en fantastisk innebandyhelg vi lägger bakom oss. Tigers Cup är över för den här gången och det är bara att konstera vilken härlig dugnadsanda det finns i NOR 92.
Hela helgen har jag mötts av massor av folk som jobbat för att få cupen att gå som den ska. Jag har sett folk vara i hallen från tidig morgon till sen kväll, men har jag mötts av något gnäll. Nej, bara leenden och gott humör.
En sån här helg är man stolt över att vara en i NOR 92-gänget.

Har själv hunnit med att vara kameraman för NOR-TV, speaker, lottsälgare, coach och suttit vakt i en tom skola.
Slitsamt ja.
Men oj så kul!
Fick oxå göra mitt första Tigers Cup Junior som aktiv då jag coachade mitt G11-lag. Vi tog oss hela vägen till semifinalen, men där blev ett fysiskt och hårt kämpande Öreåsen lite för tuffa.
Men vi ska ändå vara nöjda. Tycker vi visade stundtals bra spel genom hela turneringen och med lite marginaler med kunde vi vart i finalen oxå.
Men nu blev det inte så och det viktigaste för mig är att spelarna utvecklas hela tiden. Och det gör de så absolut.
Vi får ta finalen nästa år i stället.
Må bara säga några ord om laget som vann vår klass, Sarpsborgs 02/03-lag. De mötte alltså mest lag som är ett år äldre, men dominerade hela turneringen.
Och på sättet de gjorde det. Vara elva år och ha så stor spelförståelse och viljan att göra varandra goda, jag är grymt imponerad.
Där har tränarna i Sarpsborg gjort ett kanonjobb.

Lördagen var dagen då NOR 92:s A-lag skulle vinna serien och ta klivet tillbaka till elitserien. Så blev det inte. När det gällde som mest kom säsongens första förlust.
Tungt för alla spelare och alla de närmaste runt laget som trots allt lagt ner en stor insats för att komma till elitserien.
Nu hoppas jag att alla deppar några dagar och så knyter näven och laddar för nästa säsong.
Personligen tycker jag det är synd för norsk innebandy i allmänhet och NOR 92 i synnerhet att en sådan här satsning inte lyckas, men så är det bara. Det gäller att vinna rätt matcher och mot Bäckelaget var NOR 92 inte tillräckligt bra.

Så fort någon bara viskar Champions League vet man att Liverpool kommer att förlora. Blev inte överraskad över 1-3-förlusten borta Southampton.

Brukar alltid vara negativ om Strömsgodset, men i år tror jag faktiskt de vinner norska ligan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Sjøkan.

Hørde med någon från Sarpsborg i Mjøndalshallen, efter uppvisningen i semifinalen mot Fr.Stad, at det bara var 1(!) av Sarpsborgs spelare som va 11 år!, 9 spelare va 10 år och 3 stk var 9 år(!).

Stemmer detta?

Mvh
Anders

Sjökan sa...

Hei Anders!
Som jeg forstod det var det et rent 02/03-lag¨så det stemmer nok det. Imponerende som sagt!

Anonym sa...

Hei. dette er 14 gutter som er 9 og 10 år. har trent de siden 2010 og disse har ett enormt potensiale, har en god kjemi, er veldig lærevillige. Du skulle sett gutta i garderoben før finalen. det var knappe 1,5 time etter semin. de var slitne, men henter nedi kjelleren og snur kampen. Disse har denne sesongen vunnet Plankecup, tv - boden og tigers og det har de gjort på ren vilje og flott spill. har nå gitt meg som trener, men kommer garantert til å følge gutta fremover. mulig noen reiser på selected plater allerede neste gang. de trenger utfordring og det er en årsak til at jeg trakk meg. det får de blandt de gode. en herlig sesong. mvh erik henriksen. er på Face.