18.4.07

Drömmarna som gick in!

Hallå hallå!

Sist skrev jag att jag nästa gång hoppades dels att vara elitserietränare och dels supporter till svenska mästarna i ishockey.
Helt otroligt gick båda mina önskningar in.
Lördagen 14 april får därmed ses som en av de besta i mitt 32,5 års långa liv.

Ner det geller Modo var det första guldet sen 1979. Så länge har jag ikke ventat, men det var synnerligen på tiden att det endelig blev seier no.
Att de på vägen till guldet slog HV71 gör ju inte saken direkt sämre....

Så till Nor 92:s prestation i Bergen. Jag har skrivit en liten reserapport på hemsidan, i samma nyhet som att jag fortsätter som trener, men det som kan tilläggas från det er att allt gick som det skulle för oss.
Det startade lite nervöst på fredagskvällen, men som vanligt gjorde vi en bra tredje period där all nervositet försvann.
På lördagen mötte vi ett lag som vårt dream team hade slagit, KSI, innan vi stod inför en avgörande kamp mot Nornen.

Känslorna efter den segern går ikke att beskriva. Själv tror jag att jag hamnade i nåt slags eufori där alla känslor kom på samma gång som Per Gessle sjöng.
Mitt mål med vistelsen här i Norge har hela tiden varit att etablera Nor som ett starkt lag i elitserien. Ett skritt dit var selvfölgelig att gå upp till den högsta serien.
Guttarna i laget har jobbat hårt hela säsongen och det var verkligen dejligt att det gick som det skulle.

Nu gleder jag mig till 28 april og den stora jubileumsfesten. Ni har väl anmält er?!
Der hoper jeg att vi får fira ikke bara opprykk till elitserien utan even ett kretsmesterskap för 92-laget (lycka till på torsdag kveld!) och NM-guld för guttlaget (Lycka till på lördag!).

Vi snackas!

1 kommentar:

Mikael sa...

Gratulerar till elitseriavancemanget :-)

Själv blir jag kvar i stockholm, men byter arbetsgivare :-) (Mikael Berg)