11.4.07

Påsklovet slut

Hallå hallå!
Ingen blogg förra veckan. Det skyller jag på påsken.
Då var jag hemma i Sverige. Noterade att föräldrarna fräschat upp ordentligt i mitt barndomshem.
Får nog snart flytta hem igen....

Skämt åsido är det inte aktuellt. Det var dejligt att träffa kompisar och släktingar i gamla, kära Habo igen. Tack för sällskapet, Camilla, Victor, Tobbe, Christer och alla ni andra!
Men det var ändå inte jobbigt att på annandagen dra tillbaka i Norge.
Tvärt om känner jag mig allt mer hemma i Drammen och som det känns nu blir jag här i vart fall några år till.

I Habo kunde jag äta upp mig lite tack vare mamma Lena och mormor Linnea + en rad pizzerior. Dejligt att spisa kebabtallrik utan majs!
Den energi påskmaten och kebaben gav mig hade jag nytta av nu i onsdags kväll.
Då var det nämligen dags att börja försäsongen med Dream Team. Redan nu hade nämligen "Kingen" bokat in en träningsmatch.
Det sas något om att en division V-mästare skulle koras, men jag tar det som träningsmatcher inför division IV-spelet.
Matchen, mot Tunet 3, var den mest morsomma kamp jag spelat med Dream Team. För första gången mötte vi ett lag som faktiskt spelade innebandy.
Sak samma då att vi tapte med 4-10. Redan nästa fredag är det ny träningsmatch. Då får man nog skärpa sig om man ska få spela division IV-premiären i höst....

På tal om träningsmatch passade jag på att spela en tennismatch mot kompisen Pelle under Sverigevistelsen. Detta för att komma i form till tennissäsongen där jag ju ska föra andralaget i Mjöndalen TK (heter de så?) till oanade höjder.
Ganska nöjd med mitt spel mot Pelle. Nu behöver jag bara träna upp forehand, backhand, serven och volleyspelet så ska det nog gå bra.

Inte långt kvar till säsongens höjdpunkt nu. Syftar givetvis på turen till Bergen. Glädjer mig att få se den här byn. Den ska ju vara pen.
Kvaliket blir verkligen spännande och hur det går törr jag ikke sia om.

Men jag hoppas att jag i min nästa blogg kan titulera mig elitserietränare.
Och så hoppas jag att jag kan kalla mig supporter till Sveriges bästa hockeylag.
Grymt nervös inför torsdagens match mellan Modo-Linköping.
Kom igen nu Svartvadet och kompani.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Sjøkan. Må bare beklage den sure innsatsen i går. Tunge ben i oppkjøringen til ny sesong gjorde at Kent var omtrent dobbelt så rask som meg i løpsduellene. Tror jeg sto bak minst 2-3 av baklengsmåla. Blir f... meg revansje neste fredag, hvis ikke Kingen har plassert meg på tribunen da...

#10 (pt #76 siden drakta mi er fredet i Tigers) Jarle G.

Anonym sa...

Grattis, elitetrener Sjøkan!