25.4.07

Sliten

Hej igen!
Dags att blogga lite.
Ska försöka vara ganska tidig på onsdagkvällarna. Bloggens mest trogna läsare (kanske de enda?), det vill säga mamma, pappa och syster är nämligen inte personer som är vakna länge på kvällarna.
Så för deras skull ska jag försöka skriva senast 20.00 på onsdagskvällarna.

Som rubriken vittnar om känner jag mig sliten i kväll. Tror att Fox smittat ner mig och att en förkylning är på gång.

Helgen som gick var ganska intensiv. Framför allt fick jag uppleva Nor 92:s första NM-guld någonsin.
Jag har haft förmånen att få följa guttelaget på nära håll under säsongen och det var grymt kul att de lyckades vinna finalen över Slevik.
Nog för att avgörandet (påpassligt Daniel!) dröjde till slutsekunderna, men jag kände mig säker på Nor-vinst hela matchen. De blåa guttarna var helt enkelt det bättre laget.
Lika imponerad som jag var över guttarnas spel var jag över folket på tribunen.
Det var en stor ära att få vara en del av den publik som iförd blåa tröjor och massa flaggor hejade fram Nor-laget.
Med tuff konkurrens från Sveivas klack utnämner jag härmed Nor-klacken till en av NM-finalernas bästa.
Bra jobbat, pappa Sterkeby, Einar och ni andra!!

Tack också för att jag fick vara med på banketten på puben i Mjöndalen.
Om några år hoppas jag att det ordnas en bankett för A-laget efter en NM-final...

Söndagen var jag sliten efter festen hos Linko, tack för den förresten, men drog givetvis ändå till Skedsmohallen och NM-finalen.
Det var inte som i Globen, men jag är ändå imponerad över arrangemanget. Förutom den dåliga matchklockan (otydligt och utan särskild tid för utvisningar) är Skedsmohallen den perfekta hallen för ett sånt här arrangemang i Norge.
Publiksiffran 1300 (och fina 1100 på damfinalen) var helt ok, men jag menar att den borde vara minst 2000.
Det man gör bra i Sverige är att köra tillbud till föreningar. Många föreningar tar det som ett bra tillfälle att göra en kul grej på slutet av säsongen.
Att besöka en SM-final i Globen innebär att man ser mängder av olika ungdomslag.
Det saknade jag i Skedsmohallen.
En sådan sak är ju inte så svår att ordna.
Bara lite aktiv marknadsföring och något bra tillbud till föreningar, i form av mängdrabatt på biljettpriset som exempel.
Då borde det komma 2000 till en NM-final.

Till sist ett stort grattis till Fjerdingby. De har genom hela säsongen visat sig vara värdiga mästare.
Dessutom är Raymond Evensen en fantastiskt bra innebandyspelare. Han förtjänar ett NM-guld.

Ha det tills nästa onsdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nilssen er også en ivrig leser -)