19.9.07

Äntligen seriepremiär!!

Hallå, ja!

Efter att ha skrivit ganska sent några veckor i rad tyckte jag det var dags att skriva tidigt. Därför är bloggen redan ute så här på eftermiddagen.
En annan anledning är att jag faktiskt ska in till Oslo även den här onsdagen. Den här gången ska jag träffa Jesper Axell, en god vän från Mullsjö.
Han bor numer i Shangai, men är i Norge på jobb. Ska bli kul att träffa honom igen.

På tal om Mullsjö var det ju där vi var på ett matchläger i helgen. Många spelare chockades nog av ödemarken vi bodde i samt det primitiva boendet.
Tror inte jag får förtroendet att ordna något mer läger i fortsättningen, i vart fall inte när det gäller boendet. Hur som helst tycker jag att vi lyckades göra något positivt av allt och det var liksom målet med hela helgen.
Att vi som grupp skulle uppleva något tillsammans och ta oss igenom det.
Jag menar, klarade vi av att ha kul tillsammans mitt ute i buschen i stugor utan toalett och tv borde vi inte ha några problem med att mobilisera oss samma i tuffa matcher.

Och tufft lär det bli i år. Vi har ju nu äntligen kommit fram till den veckan då elitserien börjar. På lördag når jag den dagen som varit mitt mål ända sedan jag bestämde mig för att komma till Norge och Nor 92. Anledningen till att jag tackade ja var att jag ville föra upp laget till elitserien.
Nu har jag satt andra mål och det första av dem handlar om att hänga kvar.
Vad gäller premiären nu på lördag mot Fjerdingby säger jag bara så här: Roligare blir det inte.

I helgen är det även premiär för Dream Team. Vi åker till Skårehallen för att möta Lörenskog 2. Det ska bli otroligt spännande att se var vi står nu när det är division IV som gäller. Oroande nog har vi många återbud, men spelaren med fjolårets trangeste drakt lovar i alla fall att göra vad han kan för att division IV-äventyret ska börja bra.

Förresten är Bruce Springsteens nya skiva grymt bra. Fast det kunde man ju räknat ut med en gång.

Heja Rosenborg!
Kan de kan vi!

Ingen kommentarer: