12.9.07

Sverige nästa!

Onsdag igen och jag skrivar faktiskt före 20.00.
Detta trots att jag varit i Oslo hela dagen och just kommit hem.
Anledningen till mitt Oslobesök är ett möte i den projektgrupp jag ingår i.
Dessutom passade jag på att gå en liten shoppingrunda som slutade med köp av en skjorta i den mycket trevliga Follestad.
Därefter åt jag middag på ett indiskt ställe inne i Östbanehallen. Det stället kan jag varmt rekommendera.
Deras mixed grill (lamm och kyckling) var rejält gott.

Nu sitter jag uppe hos Manne och Miriam och ser en så här långt (en halvtimme har det gått) fantastisk fotbollsmatch mellan Norge och Grekland. Grekland leder med 2-1 och det glädjer nog de många grekiska supportrar jag såg inne i Oslo tidigare i dag.

Seriepremiären närmar sig och det börjar bli dags för mig att i huvudet plocka ut ett startlag. Det är inte helt lätt ska sägas. Tycker faktiskt att konkurrensen är lite tuffare i år och det är mycket jämnare mellan spelarna i år än förra året.
Men det är bara positiva problem.
Och förhoppningsvis klarnar det en del i helgen.
I morgon, torsdag, åker vi ju till Sverige för att matcha mot bästa tänkbara motstånd. Vi möter nämligen mina två gamla klubbar BIF Fagerhult och Mullsjö AIS. Det ska bli riktigt kul. Det blir tufft att vinna, men för mig ska det bli intressant att se hur vi reagerar mot två så pass spelskickliga lag som båda de här är.

Nu står det 2-2 i ovan nämnda landskamp. Riise (vem annars) har gjort ett drömmål.

Blir kul inte bara att spela matcherna i helgen utan att träffa gamla kompisar. Och så blir det härligt att komma in i gamla hederliga Gunnarsbohallen igen.

På tal om gamla kompisar har min sanna vän och kusin Victor blivit 30 i veckan. Grattis!
Jag ser verkligen fram emot 30-årsfesten!

Hörs nästa onsdag!

Ingen kommentarer: