26.9.07

Vilken härlig höstdag

Onsdag igen og det er dags att blogga.

Just onsdagar syns jeg er en meget bra dag. Det är liksom mitt i veckan och helgen börjar närma sig. Det är särskilt kul nu när det är innebandymatcher nästan varje helg.
Det som är tråkigt med onsdagar är att det då inte är någon innebandyträning.
Det i sin tur gör onsdagar till en skön lite frizon mitt i veckan. Det är också den dagen jag oftast enbart ägnar åt mig själv.
Tror det är viktigt med lite kvalitetstid där man bara gör exakt det man känner för själv.
I dag har det inneburit en promenad i elljusspåret i skogen utanför jobbet. Helt fantastiskt höstväder att gå i. Efter det har jag ätit en god middag (tortellini med pastasås) och resten av kvällen lär innebära fruktsallad med nötte samt TV o Playstation (tack Fox för att du kom ihåg att ta med mitt minneskort!).

På tal om playstation släpps FIFA 08 i morgon. Det måste köpas!

På tal om att släppas kommer Lars Winnerbäcks nya skiva ut här i Norge nu på måndag. Missa inte den. Missa heller inte Springsteens nya som kommer i veckan. Har laddat den från internet, den är grym. Ska givetvis köpa den oxå. Originalet är alltid bättre än nedladdning utan konvolut etc.

www.mullsjoais.se har man också börjat med bloggar. Kul, jag läser Pelles och Franssons varje dag. Gå gärna in och läs.
Men lite kul är det att de är ett år efter oss. Själv har man ju bloggat ett tag.

Elitseriepremiär den gångna helgen. Klart det kunde känts bättre än att torska med 3-12. Lördagskvällen ägnade jag åt att deppa i min ensamhet, kommer aldrig kunna vara social efter en förlust. Den dagen jag känner att jag kan festa eller vara trevlig efter att vi förlorat kommer jag att lägga. Då har jag tappat all drivkraft.
Men förväntar jag mig inte att alla ska vara sådana som jag så jag är inte sur på de som faktiskt var ute efter förlusten.
Alla får göra som de vill, men jag kommer alltid att behöva en kväll med depp innan jag kan gå vidare.

På söndag hoppas jag att jag slipper deppa. Då spelar vi ju mot Sarpsborg. Kan vi ha samma inställning och tro på oss själva som vi hade mot Fjerdingby ska vi kunna ta en skrällpoäng.
Nu har jag själv spelat Sarpsborg som seriemästare på Nordic Bet och jag håller de som ett mycket komplett och svårmött lag.
Ändå är jag förhoppningsfull inför söndag. Jag tror vi har några bra lösningar på hur vi ska möta Sarpsborg.
Så se till er att pallra er till Solberghallen söndag 17.00. Då hoppas jag att vi tar Nors första elitseriepoäng på mycket, mycket länge.

Härlig vecka detta. Både NHL och elitserien startar ju. Detta är säsongen då Modo ska ta sitt andra raka SM-guld. Vägen dit började med enkla 5-4 mot Djurgården i tisdags. Givetvis avgjorde hemvändande Magnus Wernblom.
Ändå var han besviken efter matchen då han tyckte han spelat så dåligt.
Snacka om inställning!
Wernblom är kung!

Hörs på onsdag

1 kommentar:

Anonym sa...

Høstvær suger! Regner og blåser svære kattunger! Æsj.

Lykke til i hjemmepremiæren!