5.4.09

Se till att vinn nu, junisar!!!

Sex kommentarer på min förra blogg, kul!
Till Knegarn Forsman: Nej, tyvärr blir det ingen Sverige-tur i påsk. Hade varit grymt kul att sett er live på Habo-puben, men så blir det inte.
Ska passa på att umgås med Cathrine och äntligen vinna i Yatzy. Har förresten köpt tre olika Geni för att kunna vinna i nåt.
Det gick sådär i går kväll, ska jag erkänna....

Det går desto bättre för juniorerna i Bergen. Halv tre är det semifinal mot Grei. Junisarna har slitit med Grei tidigare i år, men det är nu det gäller och jag hoppas verkligen på seger så att man kan dra till Sarpsborg 18 april och skrika fram laget till ett NM-guld.

Torvald Palema vinner Elitloppet i år.
Kom ihåg var ni läste det först.

De fyra, fem senaste åren har jag antingen här i bloggen eller i olika tidningskrönikor gått ut och tippat att Storvreta ska vinna SM-guld i innebandy. De tipsen har inte gått så bra, men i år när jag inte tippat dem går de till semi och pressar AIK.
Vilken match det var i fredags kväll. De första tio minuterna av andra perioden är den överlägset bästa innebandy jag sett nån gång.
Vilket tempo!!

Jag är också nöjd med hur min polska lagkapten Mattias Mikulski sköter sig. Han var grymt aggressiv i försvarsspelet och stod också för kvitteringsmålet. Synd bara att han missade i straffläggningen.
Kan vara bra att veta inför kommande landskampsturneringar....

På tal om det är lottningen klar till VM-kvalet. Vi får möta England, Belgien och Danmark i gruppen. De två bästa går vidare till semifinal där vinnarna får spela A-VM.
Februari är månaden som gäller och mitt jobb startar i mitten av maj. Hoppas jag hinner forma laget till kvalet.
Ska hur som helst bli grymt kul.

Chockade mig själv med att se ett Formel 1-lopp i dag. Fattade som vanligt ingenting, men kommentatorerna sa att det var bland de bästa lopp som körts.
Fram till det avbröts på grund av regn.
Men nu ska det tydligen startas igen.
Grymt spännande.
Eller inte.

Kan verkligen Liverpool hålla hela vägen?

Nej, dags att ta fram dammsugaren. Får besök av mamma Lena och syster Anna om några timmar. De ska vara här fram till onsdag.
Blir trevligt.

Hörs nån gång om inte alltför länge!!

Ingen kommentarer: