30.3.09

Till Silje J, Janne o ni andra som längtat efter min blogg

Har förstått att en del tycker jag är trög att uppdatera bloggen. Speciellt har tydligen Silje o Janne tjatat.
Därför vågar jag inte annat än att blogga nu.
Trots att det ju inte är onsdag.

Vad har hänt sen sist då?
Jo, Cathrine har fortsatt visat vem som är bäst i Yatzy, Nana har åkt ur Paradise Hotel, Sverige har spelat 0-0 borta mot Portugal, damlaget har avslutat med seger borta mot Sagene, Dream Team har gått upp till division II och Mullsjö har åkt ur svenska Superligan.

Yatzyn kommenterar jag inte mer än att jag insett jag måste öva mer med ungarna på jobbet om jag ska ha nån chans mot Yatzydronninga av Solbergelva.

I Paradise Hotel känns det som om Nana kommer tillbaka redan i kväll så det lär bli spännande och intressant som vanligt. Förutom Nor (för det är så det stavas och inte med två o!!) är mina idoler Negar och Rune. Båda är så där skönt dumma att de inte fattar det själv.

0-0 borta mot Portugal är ett bra resultat, men nu har Sverige spelat tre 0-0-matcher i rad och laget har kniven på strupen i nästa match mot Danmark. Det bara måste bli tre poäng på Råsunda på svenska nationaldagen.
En match jag och Yatzydrottningen ska se live faktiskt.
Det blir kul.

Damlagets säsong är nu färdig. Får se om jag hinner med att träna laget nästa år också. Det är i alla fall min ambition, vi har börjat på nånting som kan bli hur bra som helst nästa år och det vore grymt kul att fortsätta. Men elitserien och polska landslaget kräver också sin tid så vi får se hur det blir.
Kul att det gått så bra på slutet i alla fall. Mot Sagene spelade vi inte särskilt bra, men vi vann. Och framför allt är jag nöjd med att vi nu har lite struktur i spelet. Nu ser det faktiskt ut som om vi spelar innebandy. Så var det inte alltid i höstas.

Så till vårt kära B-lag, Dream Team. Jag har varit med i en fem, sex matcher, men känner nog att jag bidragit mest de gånger jag inte varit med.
All heder till Bosse Superman som nu har vunnit tre serier i rad.
Väldigt viktigt att få upp ett lag i division II. Det blir ett bra nivå för våra unga spelare som inte spelar ordinarie i elitserien.
Stort grattis Bosse och ni andra!!!

Inte fullt så kul för Mullsjö då. 8-3 i sista matchen mot Tyresö/Trollbäcken räckte som väntat inte. Här är det bara att konstatera att Mullsjöspelarna, och ledarna, inte haft den mentala styrkan att ladda om.
Redan med några omgångar kvar av Superligan kom ett första bevis. Järfälla slogs en onsdagkväll och då jublades det och gladdes i Mullsjölägret nåt väldiga trots att det var ny viktig match borta mot Västerås redan på lördagen. Där blev det förlust.
Tyvärr hade inte laget lärt av den läxan. I sista omgången besegrades JIK och efter matchen jublades det som om laget vunnit SM-guld.
Jag skrev redan då att det var märkligt att ingen tycktes ha koll på att Västerås slagit Dalen.
Det blev ju också fyra dagar senare stor förlust mot Tyresö/Trollbäcken. Jag är inte säker på att Mullsjö vunnit den här matchen ändå, men kanske hade förlustsiffrorna blivit mindre och det var ju faktiskt målskillnad som avgjorde.
Men jag hoppas klubben lärde sin läxa.
Just att det jublades så mycket och dessutom fälldes bitska kommentarer om att JIK åkte ur har gjort att många skadeglada kommentaret har kommit nu när MAIS misslyckades i kvalet.
Något man bara får ta.

Nån gång den här veckan kommer det en ny blogg.

6 kommentarer:

Silje J sa...

Yes..! Endelig ny blogg:) " Sjøkan er Gud"

Janne sa...

Det var bedre:P

Knegarn sa...

Tjena Sjökan. Skadu hem nåt i Påsk? Jag spelar på Habopuben med mitt coverband på Påskafton

Mikael sa...

Såg Tyresö-Mullsjö och det var inte så mycket att Tyresö var jättebra som att Mullsjö var ordentligt dåliga.

Kändes som att målskillnaden i den matchen skulle straffa dom till slut också, vilket den gjorde.

Dessutom coachades det extremt märkligt. Hadelund och Bergström som läckte som såll var inne på nästan allt bakåt och fick spela nästan hela matchen tillsammans också.
//Mikael Berg

Anonym sa...

Ettersom du er polsk landslagstrener regner jeg med at du tar ut din eminente back T.E.Kolek til neste samling?

Bulla sa...

Hej. Det handlar ju bara om innebandy - uppvärmningssporten till gymnastiklektion...
Det gäller att ta det lugnt bara. Ha en trevlig Påsk.
-bulla-