18.1.10

Hemma igen

Blev ingen blogg uppe från Harstad.
Blev fullt upp med match, flygresor, frågesport och charader (ledda av Niklas och TJ).
En klart lyckad tur som betydde mycket både før sammanhållningen i laget och det sportsliga. Vi vann ju med 7-3 och tog ett stort stort steg mot nytt kontrakt och dessutom ett steg mot slutspel.
Nu väntar Sveiva redan i kväll och jag hoppas vi orkat ladda om då.

Som alltid när vi är ute på övernattningstur hade jag lagat frågesport. Fick till riktigt svåra frågor den här gången. Men vinnarna blev samma som alltid. Lag Björnhiet. Ursprungslaget består av Jaxx, Linko och Hedenstad, men det är bara Jaxx o Linko som alltid varit med. Och samma om tredjeman hetat Anker eller som nu sist Espen vinner de alltid.
Är väldigt imponerad.
Det är en del i laget som har en del att lära sig där för att säga det sån.

Jackpot på svenska V75 på lördag. Rent spontant känns min favorithäst Tom Raider som en kul chansspik när han nu kliver ner en klass.

Har blivit en del skidturer sedan sist. Bland annat en ihop med barna. Då mötte vi en bestefar. Han såg länge på mig och så sa han: Du liknar på nån, nu vet jag vem: Jörgen Brink!
För er som inte vet är Jörgen Brink skidåkare som under en VM-stafett ledde med sådär en timmes tid innan han klappade ihop totalt. Uttrycket gå in i väggen har aldrig passat bättre.
Inte omöjligt det blir en tur i spåret i eftermiddag. Ska pröva att inte likna på Brink då.

Att Stoke och Liverpool spelar oavgjort kom väl inte som nån överraskning för den här bloggens läsare. Lagen har ju ett nära samarbete genom mig.

Men skärper inte Liverpool sig snart börjar jag heja på ett nytt lag. Klassiska Nottingham Forest ligger bra till. Hur som helst vore det stort om de gick upp i Premier league.

Satsar på att det vänder för Liverpool mot onsdag mot Tottenham.
Men det kanske är att hoppas på för mycket.

Att Nidaros skulle ta poäng till slut i årets serie trodde jag faktiskt. Men att det skulle bli två mot Tunet hade jag inte trott.
En av de största skrällarna i idrottshistorien.
Men kul för gamle Nor-profilen Hveding att få vinna en elitseriematch. Fram till i lördags hade han spelat 33 raka elitseriematcher utan att vinna en enda gång. Tror han mådde ganska bra i lördags kväll......

Slut på lunchrasten nu. Barna väntar igen. Prövar ny blogg på onsdag.

Ingen kommentarer: