20.1.10

Tankar en onsdag mitt i januari

Riktigt tung förlust mot Sveiva i går kväll. Vi ligger under med 0-4, men kommer i kapp till 4-4 och kvitterar också till 5-5 innan Sveiva avgör med 29 sekunder kvar.
Var ju ganska nöjd med min coachning för en vecka sen mot Sagene. Mot Sveiva gjorde jag personligen ingen bra insats. Jag misslyckades till att börja med att motivera spelarna till att göra jobbet i första perioden. Den perioden var grymt dålig och det får jag ta på mig.
Tar sedan under matchens gång ett och annat beslut som jag så här i efterhand kan ångra. Och sen är jag grymt besviken på mig själv att jag inte tog timeout direkt efter Sveivas mål och på allvar styrde upp något. Den minisamling jag nu tog var inte tillräcklig.
Nej, ingen bra match från mig.
Grymt revanschsugen inför matchen mot Harstad på söndag.
Då ser det ju också ut att bli en hel del folk.
Kul!

Tur man har världens bästa flickvän som kan trösta en efter en sån tung förlust som det var mot Sveiva.

Med tanke på den laguppställning Liverpool har i kväll är det helt sjukt att de kan leda med 1-0 mot Tottenham. Lika sjukt som att Defoes mål (till 1-1 i så fall) inte blev godkänt. Där hade Liverpool o framför allt Reina tur.

Johan Falk-filmerna på TV4 söndagskvällar är överraskande bra.

Hannu Aravirta som tränare kan faktiskt vara lösningen på Modos problem. Ska bli kul att se vad han kan göra.

På tal om hockey. Ni bara måste se det här klippet. Bland det snyggaste mål jag sett. http://www.youtube.com/watch?v=U2mPuh41kgI

Kommer aldrig förstå Benitez byten. I mina ögon har Aquilani varit en av de bästa i kväll. Och så är han den som byts ut först. Fast å andra sidan är det säkert många som tycker att jag också gör en del konstiga byten.
Det är liksom det som är tjusningen med att vara tränare. Det är sanslöst många som har åsikter, men det är bara en som kan bestämma.

Det får bli allt för nu. Hörs säkert snart igen.

Ingen kommentarer: