21.2.10

Det drar ihop sig

En match kvar i årets elitserie och än har vi chansen att nå vår målsättning, att gå till slutspel.
Men jag ska erkänna att det inte kändes bra efter genomklappningen mot Greåker i torsdags. När det gällde som mest presterade samtliga som sämst. Det var verkligen ingen som kom upp i nivå. Ingenting fungerade. Spelarna fick inte till det och jag blev nog själv lite för passiv i min coachning. Borde säkert gjort några mer byten för exempel.

Turligt nog för oss blev det oavgjort mellan GIF och Fjerdingby i går och nu är förutsättningarna enkla. Vinst för oss borta mot Fjerdingby på lördag och vi spelar slutspel.
En tuff uppgift, men inte omöjlig. Jag ska i vart fall göra mitt veckan som kommer för att vi ska vara så bra förberett vi bara kan.

Grattis Tunet med seriesegern. Klart förtjänt. Helt klart det lag som har bredaste truppen och också varit klart bäst över hela säsongen.

Sitter just nu och ser reprisen av herrarnas jaktstart. Det är banne mig lika spännande den här gången.
Vilket lopp svenskarna gör. Johan Olssons satsning var grymt kul att se och så stark han var när de andra kom i kapp honom!
Och maken till taktiskt lopp Markus Hellner gjorde! Norska kommentatorerna skröt hela tiden om hur kall Nortug var, men vad ska man då säga om Hellner?!
Måste också berömma Anders Södergren som verkligen offrade sig för laget.
Nu längtar jag till stafetten. Det kan bli sjukt kul.

Såg ni förresten expertkommentatorn Per Elofssons tårar rätt efter loppet? Rörande var ordet.

Har för länge sedan insett att Norge slår Sverige i totala medaljligan och att jag förlorar vadet mot världens bästa flickvän. Men det är ändå kul att vara kaxig när Sverige vinner......

Är förresten glad att jag bor i Norge just nu. Har förstått att det är värsta snökaoset i Sverige. Här har vi drygt tio minus och strålande sol. Ett perfekt väder för en skidtur egentligen, men dessvärre har jag skidorna på jobbet.
Får bli OS-repriser och Beverly Hills i stället fram till City-Liverpool i eftermiddag.

Mycket OS nu. I morgon blir det att gå upp lite extra tidigt och se Sverige-Finland. Alltid en klassiker och en viktig match för fortsättningen.
Sverige har inte imponerat direkt, men visst finns chansen att i vart fall gå till semifinal.

Det är bara norrmän som kan komma på att ha rutiga golfbyxor när de spelar curling.

Svenska melodifestivalen fortsätter att vara sämre än på länge, men i går tyckte jag ändå det fanns några ljusglimtar. Båda låtarna som gick vidare var klart bra.

Måste bara säga det igen. MARKUS HELLNER!!!!!!
JOHAN OLSSON!!!!!!!!

Ingen kommentarer: