8.2.10

Jag gillar februari

Ingen hög frekvens på bloggandet om dagen. Ligger snarare på en i månaden än en i veckan. Ska pröva att skärpa mig.

Slog mig att februari är en väldigt spännande och bra månad. Årets februar är bra av följande tre orsaker:
1) Den tredje dagen i februari firade jag ettårsdag med världens bästa flickvän. Vi blev alltså ihop i februari vilket gör det till kanske den bästa av alla månader. Tack för ett fint, men tufft och innehållsrikt år, Cathrine!

2) Nu avgörs det. Februari är en spännande idrottsmånad. Många av vinteridrotterna går in i sitt avgörande skede och för oss är det verkligen så i år. Vi har lyckats säkra nytt kontrakt och fokuserar nu bara på att nå slutspel. Vi har fyra matcher kvar, alla i sig mycket tuffa, men vi ska göra allt vi kan. Först ut är Tunet som ska få möta ett hungrigt och taggat Nor-lag i morgon. Det kan jag lova.

3) OS startar. Måste säga att jag längtar som ett litet barn till årets OS. Tror kanske inte jag vinner vadet med Cathrine om vem som tar flest medaljer av Sverige o Norge, men det ska ändå bli kul att följa Jönsson, Jonsson, Kalla, Hellner, Pärsson, hockeylandslaget och våra andra medaljkandidater. Blir en del sena kvällar och nätter i februari. Men det är det värt.

Där har ni tre bra orsaker till varför jag gillar februari.

Så till nåt helt annat. Ja, Kingen, självklart har jag varit på Ullared. Har faktiskt blivit lite av en semestertradition att dra dit med föräldrarna. Blir garanterat en tur i år också. Trångt och hysteriskt är det, men också sjukt billigt.

Gillar absolut inte holländare, men jag är beredd att göra ett undantag. Dirk Kuyt är en sann hjälte. Som han springer och nu har han ju börjat göra viktiga mål också!
Fortsätt gärna mot Boring Arsenal på onsdag.

Som vanligt var första deltävlingen i svenska Melodifestivalen fruktansvärt usel. Det är den alltid, men jag blev ändå lite orolig för vad som komma skall. Och vi bör ha en bra låt till den stora finalen. Det har Norge. Didrik Solli Tangen (heter han så?) imponerade med sin powerballad må jag bara säga.
Men hur i hela världen kunde den där skrikiga dödsmetalllåten komma bland de fyra bästa?

Prövar en ny blogg snart igen.

Ingen kommentarer: