28.6.10

Där rök det tipset..........

Stack ju ut hakan före VM och tippade England som världsmästare. Det tipset höll inte länge.
Tappade egentligen tron redan efter de första gruppspelsmatcherna då England så ovanligt blekt och trögt ut. Men inbillade mig att de skulle spela upp sig allt eftersom.
Så blev det inte.
Tyskland var klasser bättre och vann fullt förtjänt.
Men samtidigt går det ju inte blunda för det domarna blundade för. Lampards 2-2-mål. Skandal att det går missa att den var inne. Vi såg direkt i TV-soffan att bollen var i mål.
Det avgjorde på ett sätt matchen, men frågan är om inte Tyskland vunnit ändå. Lagets snabbhet och förmåga att skapa målchanser imponerar på mig.

Inte så konstigt att målet inte blev godkänt. Jag hade ju Lampard i mitt lag i VM-manager. Antagligen det domarna visste och jag anar att övriga som är med i vår interna tävling har betalt domarna bra för att inte godkänna målet........

Var inte direkt domarnas dag i går. Också Mexico rånades på chansen att vinna matchen då Argentinas 1-0-mål godkändes trots att Tevez var sådär tio meter offside.
Men samma sak här annars: Argentina vann rättvist och det är nästan så att kvartsfinalmötet mellan dem och Tyskland känns som en moralisk final. Detta är två av få lag som prövat att spela fotboll i ett annars otroligt försvarsinriktat mästerskap.

Annars tycker jag det är märkligt att så få nämner Holland som en tänkbar vinnare. De har liksom smygit fram med tre raka. Nu lär de väl få Brasilien i kvarten, men jag tror inte man ska räkna bort de oranga.

På tal om VM-manager har jag hamnat lite efter, men än är jag inte orolig. Mina spelare går in i elden på allvar i dag så se upp där uppe!

Hade under helgen besök av världens bästa föräldrar. Det innebar god svensk midsommarmat samt att lägenheten nu blivit ytterligare förbättrad. Vet inte vad jag gjort utan mina föräldrar samt världens bästa flickvän. Då hade lägenheten inte varit hälften så hemtrevlig som den är nu........

2 kommentarer:

Lena Sjöqvist sa...

Hejsan!

Vad kul att du blev nöjd.
mamma

Lillasyster sa...

Visst har vi världens bästa föräldrar! Sitter just nu med mors dator ute i deras stuga och har det så bra!