2.8.10

En blogg som inte handlar om golf

I dag drog vi i gång sesongen igen och då tyckte jag det var dags att börja blogga på nytt. Ska pröva att skärpa mig med uppdateringen av bloggen.
Kjetil menade att alla bloggar på Nor-sidan bara handlar om golf om dagen. En sak kan jag lova dig Kjetil, den här bloggen kommer aldrig att handla om golf.
Gör dock ett undantag för fotbollsgolf. Det var ju med det vi avslutade försäsongen före uppehållet. Från det finns inte mycket mer att säga än att Kjetil vann överlägset och att gruppen till Matta fuskade......

På tal om saker som hänt i sommar måste jag ju nämna VM-manager på TV2-sport. Var på förhand helt säker att jag skulle vinna och så blev det ju. Annars imponerade de två tjejerna i vår liga mest. Med Nina på andra plats och Cathrine på tredje var det många av herrspelarna som fick se sig slagna.
Någon som vågar sig på deltagande i Premier League Manager.

När det gäller det roliga VM-tipset som Einar fixade har jag inget att skryta om. Får skylla min sista plats på otur.......

I dag drog vardagen igång igen. Tillbaka på jobb och träningsstart. Hade önskat mig ett lite bättre oppmöte på träningen, men det är väl fortfarande ferietider så det är bara att gilla läget. Och jag är helt seriös när jag säger att det här är en säsong jag ser fram emot sjukt mycket till. Det har sett oförskämt bra ut på försäsongen och första träningen var över all förväntan. Det känns faktiskt som om vi har nåt stort på gång i år.

Annars är det väl Greåker som ser starkast ut så här en och en halv månad före seriestart. Känns som att de får gälla som stora favoriter i årets serie.

Hade Godset varit hälften så bra borta som de är på Marienlyst hade de baske mig kämpat om medaljer i Tippeligan. Imponerande är det minsta man kan säga om det Ronny Deila och kompani driver med i Strömsgodset.

Får bli allt för nu. Bloggar snart igen. Och Kjetil och ni andra behöver inte vara oroliga. Ska inte skriva om golf då heller.

1 kommentar:

mamma Lena sa...

Jag blev glad när jag såg att du hade bloggat.
Ha det så gott.