15.8.07

Det blev onsdag denna veckan oxå!

Hallå hallå

Det har varit mye innebandy sen sist.
Treninger og kamper har avlöst varandra.
Kamperna i helgen har jeg skrivit om tidigare på hjemsidan. Vi manglade mange spillere, men jeg syns det var greit för våra yngre spillere att få chansen mot tufft motstånd. Nu vet de vad de trenger att jobba på i fortsättningen.

Den her uken er det faktiskt exakt ett år sen jeg flyttad hit till Drammen och blev trener i Nor.
Inte för en sekund har jeg ångrat mig. Det första året har varit helt kanon. Både innebandymässigt och privat.

En sak har jag dock lärt mig. Skillnaden mellan svensk och norsk innebandy er meget större än jeg först trodde. Og då mener jeg ikke bara på banen utan lika mycket utanför.
Särskilt hur det funkar mellan två säsonger. Her verkar spillerna tro att de har all tid i verlden på sig att bestemme hvis de ska byta klubb eller ikke.
Vi har med bara en dryg månad till seriestart fortfarande inte helt spikat truppen.
Og jeg vet att vi inte er alena om det bland elitserieklubbarna.
Sånt händer aldrig i Sverige. Där är trupperna spikade senast i maj.

Vis av erfarenhet kommer jeg derför att legge upp riktlinjer för neste sesong. Då kommer vi bli tydligare med att kreve svar från de spiller vi kontakter. Min tanke er att tidigt sette ett datum då vi begynner innetrening. Vid det datot må alla spillere som ska spille för oss vara på plats.
Det håller inte som det er i år att en del missar flera uker av trening.
Men som sagt, det her var min första mellansäsong og jeg har lert mig sinnsykt mye.

Nu begynner i vart fall alla pusselbitar komma på plats. Jochen trenade i går, Adde startar i morgon och Gabbe kommer neste uke. Dessutom hoppas vi fortfarande få in ett riktigt starkt nyförvärv. Hoppas kunna återkomma om det neste uke.

Till helgen er det elvefestivalen her i Drammen. En riktig koselig tradition och jeg gledjer mig till att få se Joe Cocker live. Han er en stor hjälte. Min stora dröm er att få höra den ganska okända, men helt fantastiska, låten "Standing kneedeep in the river" live.

På lördag kan det og bli en tur in på konsert, men då ska vi först fira bursdagen till Jaxx. Det gledjer jeg mig till.

Till sist: Dere som syns att Brandon er coolare än Dylan i Beverly Hills vet ikke vad ordet cool betyder. Jeg liker Brandon, men han er ikke cool i ordets riktiga betydelse. Det er Dylan. Så det så.

Ingen kommentarer: