29.8.07

hallå, ja

Ännu en vecka har gått och det är dags att blogga lite.
Har precis ätit egenlagade grekiska biffar, de blev riktigt goda faktiskt.
I bland blir jag nästan stolt över min matlagning.
Å andra sidan har jag aldrig förstått uttrycket att vara bra på att laga mat.
Det är ju bara att följa ett recept.
Det klarar väl vem som helst som kan läsa, eller hur?!
Ett annat alternativ är att ringa och fråga sin mamma.
Det funkar för mig.

Helgen tillbringades i Mjöndalshallen och Solberghallen. Anledningen till detta var givetvis vår egen turnering Exel Tigers Cup. Först vill jag bara säga att jag är imponerad av det arbete flera personer lägger ner för att den här turneringen ska kunna genomföras. Har förstått att Börre o kompani lagt ner mängder av timmar före cupen och när man än var i hallen fanns Börre, Janic, Svein, Einar, Ulf och Jarle där.
Tur att det finns personer med sån klubbkänsla.
Det behövs.

För vår egen del blev årets cup ingen höjdare. Sägas ska dock att vi fick ställa upp utan Steffen, att spelare som Manne, Adde och Gabbe fortfarande saknar träning plus att vi var i en mycket tuff grupp.
Därför kan man inte vara alltför besviken.
Det viktiga för mig den här turneringen, och i alla träningsmatcher för den delen, är att få svar på vissa frågor och se hur laget uppträder i vissa situationer.
Det finns fortfarande mycket att jobba på, men det ska det väl göra tre veckor före seriestart.
Och helt klart är att vi måste ställa in oss på att vi inte kommer få något gratis den här säsongen. Allt kommer vara mycket tuffare i år och det måste vi börja lära oss.
Och det gäller att vi redan på träning höjer oss några snäpp från förra året.
Det är de små detaljerna som gör den perfekta helheten och det är de vi jobbar hårt med fram till den 22 september då vi möter Fjerdingby i seriepremiären.

Men för mig slutade cupen ändå bra. Min gamla klubb, Mullsjö (som fortfarande ligger mig nära hjärtat), gick ju och vann hela turneringen.
Kul för dem och jag hoppas de kommer tillbaka nästa år. Alltid kul att träffa gamla kompisar.

På tal om gamla kompisar ska jag på bröllop i helgen. Det är just en gammal ungdomskompis som gifter sig.
Kostymen är inköpt, liksom skjorta, skor och slips (och, ja mamma Lena, slipsen är knuten - tack för det Miriam!!). Med andra ord - jag är klar.

Klar är också Bruce Springsteen. I november och december kommer han till Oslo och Stockholm. Bara att börja jaga biljetter!

Hörs nästa onsdag!

Ingen kommentarer: