8.8.07

Slut på ferien!

Blev inget bloggande förra veckan. Men nu är jag tillbaka. Och från och med nu är det varje onsdag som gäller, senast 20.00 dessa dagar är mitt mål att ha en färdig blogg.

Förra veckan tillbringades som jag skrev sist på Öland, närmare bestäm i Mannes föräldrars stuga strax utanför Färjestaden.
Förutom jag och Manne var där även Kolek, Jaxx, Gabbe (som dock drog hem på onsdagen) samt stockholmarna Daje och Keegan.
Totalt sju mycket tävlingsinriktade killar som ägnade dagarna åt att tävla i volleyboll, fotbollstennis, minigolf, basket, fotbollscrocket (ett helt fantastiskt spel som jag köpte i Ullared - rekommenderas starkt!) samt frisbeecrocket.
På kvällarna var det öldrickande, playstation, poker och "På Spåret" som gällde. Det sistnämnda är ett mycket kul sällskapsspel. Blev inte tråkigare av att jag och Dajen imponerade ena dagen och Jaxx (när han väl förstod de svenska frågorna) den andra. Vi tre var nämligen i samma lag.
Lägg därtill en utgång, tjurfösning och ett besök på Äventyrsbadet i Kalmar samt tre skenande hästar så förstår ni att Ölandsveckan var en riktig höjdare.

Glömde förresten säga att vi även hann med att måla ena kortsidan på huset. Fick briljera lite i mitt sätt att klättra upp ställningar. Själva målningen var rena leken efter dusterna på Solberghallen.

Till helgen börjar Premier League. Räknar med att Liverpool som vanligt spelar oavgjort och att de redan i oktober är borta från guldstriden.
Vem som vinner har jag ingen aning om, både United och Chelsea har gjort kloka värvningar. Men frågan är om inte Chelsea slår till nu.

För vår egen del drog träningen i gång i måndags. Måste säga att killarna såg ut att ha skött sommarträningen på ett tillfredsställande sätt.
Vi går faktiskt ut i ett rasande tempo den här veckan med fem träningspass och inte mindre än fyra träningsmatcher i helgen.
Vi ska spela Unihoc Cup, arrangerad av Akerselva. Förutom värdarna möter vi även GIF och Grei plus en slutspelsmatch mot något av dessa lagen.
En ganska tuff första vecka med andra ord.
Men nyttig.

Förutom att planera träningar går all fritid just nu åt till Beverly Hills. På vägen hem från Öland stannade vi nämligen på Nordby köpcenter. Förutom att jag och Jaxx nästan anklagades för stöld (vilket vi givetvis var oskyldiga till) av folköl och dricka hann jag även med att köpa de två första säsongerna på DVD av den fantastiska TV-serien från 1990-talet.
Trodde inte att jag skulle uppskatta de första avsnitten så mycket längre, men jag hade fel.
Beverly Hills är, i viss konkurrens med Dawsons Creek, det bästa som visats på TV.
Och Dylan är, utan konkurrens, den allra coolaste TV-seriefiguren.

Hörs nästa onsdag!
Då ska jag delge er lite tankar inför den kommande säsongen.

Ingen kommentarer: