3.10.07

Om litauer, Viasat och andra bloggar

Hallå hallå!
Tidigt ute den här veckan.
I kväll ska jag nämligen in till Oslo och spionera på Sagene som möter Gjelleråsen. Vi spelar ju mot Sagene på lördag så det är ett bra tillfälle att se dem.

I övrigt är humöret faktiskt ganska bra trots 6-25 i de två första matcherna som elitserietränare. Den karriären kunde ju börjat bättre.
Å andra sidan torskade Tommy Söderberg sin första landskamp med 0-4 och han lyckades ju hyfsat efter vart ändå.
Hoppas på samma för mig. Och det jag är nöjd med är att vi inte gett upp i matcherna utan kämpat föredömligt.
Samma glöd i fortsättningen så kommer poängen när som helst.

Efter den nämna landskampen kom för övrigt SVT:s utsända Agne Jälevik fram till Tommy Söderberg och inledde intervjun med "Grattis. Tommy!".
Vi har inte sett Agne Jälevik mycket i TV-rutan efter den kommentaren.....

Grannens bad renoveras efter en fuktskade vilket gör att vi hela veckan haft två litauer här på gården. Förutom att de stängde av vattnet i tisdags verkar de snälla.

Missa inte att gå in på mullsjoais.se och läsa Pelle Davidssons bloggar. Ofta stor humor. Att Pelle dessutom är en sann Liverpool-supporter gör honom ju inte till en sämre människa direkt.

Nordic Bet är just nu min bästa vän. Drog in 1800 tack vare deras bjudodds på svenska innebandyettan i helgen. Att jag sen vann 800 på norska oddset och 300 på norskt trav i helgen gör ju inte saken sämre.
Vad ska jag göra med alla pengar?

En sak har jag investerat i. Viasat Guld. I dag har en montör varit här och installerat en parabol, nu väntar jag bara på att få parabolkortet också. Sen är det slut på att desperat jaga efter nånstans att se Champions league eller Sveriges landskamper.

Chris tror på allvar att han är aktuell som straffskytt.

Jag har bestämt vem som tar nästa straff, men det är inte du Chris. Jag tar den nämligen själv!

Nej, nu må jag dra till jobbet. Fick ta ledigt på förmiddagen för att kunna ta emot parabolinstallatören.
Vad gör man inte för att kunna se Beverly Hills varje dag?!
Jag älskar TV3 just för den sakens skull.

Hörs snart igen!

1 kommentar:

Anonym sa...

For en herlig lørdag. Sjökans disipler vant 6-5, Solberg reddet plassen i 3. div og ikke minst vant United sin sjette seriekamp på rad uten å slippe inn mål. Årets slager blir uansett SJÖKANs høger arm sving mens han maner frem sine gutter med å ha tålamod, tempo/bevegelse :-) Hærlig