10.10.07

Hur en seger förändrar allt

Hej hallå!
Så har ännu en vecka gått och det är dags för mig att delge er mina tankar om veckan som gått. Den här veckan har gått fort, tiden går ju fort när det är roligt och roligt har det varit.
Detta beror givetvis på att vi äntligen fick vinna i lördags.
Trots underläge med 2-5 inför sista perioden borta mot Sagene vann vi med 6-5.

Och en stor tung sten föll från allas våra axlar.
Efter att ha deppat i två raka helger kunde jag äntligen gå omkring med ett leende på ansikte.
Och givetvis hann vi med en liten segerfest hemma hos Linko oxå. Jag drog dit efter att jag sett handbollsmatchen i Champions league mellan Drammen och Flensburg (jösses vad Vranjes är bra!), men jag kom ändå dit långt före Gabbe och hans polare Tobbe.
De bestämde sig nämligen för att gå till Linko.
Det gick inte så bra
SMS:et "Vi är snart hos Kolek, är vi nära då?" är redan en klassiker.
Som säkert alla vet, vilket Gabbe också gör, bor Kolek o Linko på helt olika sidor älven.

Två raka segrar med Dream Team nu. Är vi för bra för division IV också? Jag längtar i alla fall redan till division III.
Fast då hoppas jag inte att jag är back, Bosse!!!

Senaste numret av Innebandymagazinet är det bästa någonsin. I alla fall sen jag slutade skriva för tidningen.

Den här veckan handlar om jobb, träningar och kamp mot Fredrikstad. Det kommer att bli otroligt tufft, men kan vi spela som vi gjorde mot Sagene ska det bli kul.
Jag kan säga en sak i alla fall. Det har aldrig varit så tufft som nu att ta ut laget. Alla spelare tycks ha prickat toppform.
Det gör som sagt mitt jobb tufft, men det är bara kul.

Jag kan ju alltid göra som Benitez gör i Liverpool. Rotera.
Det går ju bra för dem.....

Alexander Bergström är en av de största innebandytalanger jag sett (och haft äran att träna i många år), men uppenbarligen hade han en talang till. Hans gästbloggande hos Pelle på mullsjoais.se var riktigt bra.
jag som knappt trodde att Bergan kunde skriva sitt eget namn en gång.

Vi hörs om en vecka. Hoppas jag kan berätta om ett bra humör då också!

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Micke, kul att du har en blogg, nu kommer familjen Johansson med Rasmus i spetsen att ha koll på din vardag.
//Anders