24.10.07

Om födelsedagar och Danmarkstur

Hallå hallå

Grymt nära jag glömde bort att blogga i dag. Men just som jag skulle upp till Manne kom jag på så här kommer den i tid.

Ska upp till Manne som sagt, han fyller nämligen 31 i dag, stort grattis, och håller ett litet kalas. Kan man hoppas på fiskedamm och leken sätt knorren på grisen?
Det var bättre förr, helt klart.

Helgen ägnades som ni trogna läsare åt till att vara barnvakt åt ettårige Jonas då hans föräldrar höll bröllopsfest. Både festen och barnpassningen ägde rum på ett slott från 1300-talet i Danmark.
Resan blev mycket trevlig. Ikke minst var det spännande att åka Danmarksbåten en fredags kväll. Där var många glada norrmän.
Även själva barnpassningen gick bra, även om Jonas inte ville sova när jag ville det och tvärtom. Han somnade 18.30 på lördagkvällen bara för att vakna 02.00 på natten och sedan vara vaken i tre och en halv timme.
Men det gick bra, han var otroligt snäll och lätt att passa.

Måste även ge beröm till den trevliga personalen på slottet. De smilade hela tiden och var väldigt tillmötesgående.
Fast jag fattade ju inte vad de sa.
Är det någon som kan förstå danska?

Båtresan hem tillbringades i mycket trevligt sällskap, tack för det alla inblandade. Dock blev det alltför mycket handlat i tax-freeshopen oxå.
Men några fynd blev det. Som exempelvis en CD-box (med åtta skivor) opera.
Det är nämligen min nya grej.
Har blivit grymt frälst i opera.
Och nej, jag skämtar inte.

Match i helgen borta mot Slevik. Skönt med en ledig helg förra helgen, men grymt kul med match igen. Slevik kommer att bli en tuff motståndare, men jag hoppas vi ska kunna bjuda upp till kamp.

Nej, lovade Manne att komma upp för en kvart sen så nu må jag gå.
Blir en längre blogg nästa gång!

Ingen kommentarer: