30.10.07

Hektisk vecka

När jag skriver detta är det faktiskt tisdagskväll.
Har fullt upp hela onsdagen så därför skriver jag så här tidigt.
Onsdagen kommer nämligen ägnas åt marknadsföring.

Jag, Fox, Tobbe Nilsson, Mange o Fanu ska nämligen på Intersport i Buskeryd Storcenter för att göra reklam inför helgens dubbelkamper i Mjöndalshallen. Vi ska sälja biljetter (om nu nån vill köpa) och ordna en tävling där de som gör mål på Fanu vinner priser.
Fullt medveten om att det kanske inte blir mycket folk, men vi ska göra vad vi kan för att locka folk till de här kamperna.
Själv har jag affischerat nästan hela barnehagen med planscher inför matchen.

Har dessutom fixat tre svenska besökare. Mamma Lena, pappa Kjell och syster Anna (missa förresten inte hennes hemsida http://smid.zoomin.se/) kommer nämligen hit på fredag. Blir trevligt och framför allt brukar min lägenhet må bra av de här besöken. Den piffas nämligen alltid upp efter att mina föräldrar varit här.

Tränaren till Slevik sa i lokalpressen att de spelade ut oss i 40 minuter.
Vilken match var han på?

För andra året i rad var jag i fredags hembjudan till Mette, Miriams mamma, på fårikål. Börjar bli en trevlig tradition. God mat och trevligt sällskap är aldrig fel.

Kverneland och Harstad i helgen. Grymt kul med två förhoppningsvis jämna och tuffa matcher. Mjöndalshallen. Be there or be nowhere.

Spännande förmatch i Solberghallen 17.30 på torsdag. Dream Team mot guttelaget. Framtiden mot dåtiden. Ryktas om att jag ska spela nonstop. Då ska guttelaget få slita.
Förresten trodde Kristian og Fredrik att jeg er keeper på Dream Team.
Vet de inte att jag är en gammal skyttekung i divison aldrig?!

Jo, det är sant. Värvades faktiskt till Mullsjö som skyttekung en gång i tiden. Det slutade med att jag gjorde ett mål.
Lite då jag insåg jag borde bli tränare i stället.
Jag vet hur jag ska göra, men kan inte göra det själv.

Har just sett Modo besegra Frölunda med 2-1. Grymt stabilt.
Luktar SM-guld igen.

Peter Forsberg tillbaka i svenska landslaget. Det måste vara det största som hänt svensk hockey på mycket länge.

Det är först nu jag fattat hur stor Pavarotti faktiskt var. Och då menar jag inte kroppsligt utan musikaliskt.
Köp hans samlingsskiva. Vackrare blir inte musik.

Att Helsingborg vinner med 9-0 mot Halmstad säger på nåt sätt allt om årets allsvenska.

Hörs om en vecka!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej bror!
Tack för en trevlig helg hos dig i Norge! Och tack för linken till min sida!

Ha dé