9.7.08

Kvällen som aldrig borde fått ta slut

Vissa kvällar borde aldrig få ta slut.
Tisdagskvällen var en sådan kväll.
Och på ett sätt tog den aldrig slut.
Tisdagen 8 juli 2008 kommer alltid leva kvar i mitt minne.
Ja, Bruce Springsteen var så bra.

Jämfört med bland andra min farbror Staffan (som egentligen är grunden till att jag gillar Springsteen så mycket) och Dennis är jag bara en amatör, men en del Springsteen-konserter har jag fått med mig nu. Tror den i tisdags var min typ tionde.
Och den går lätt in på topp tre.
Detta trots att arenan Valle Hovin är en usel konsertarena och att stora delen av publiken var otroligt stel och svårflörtad.

Trots detta bjöd The Boss och hans band på tre timmar magisk underhållning.
Med så bred repertoar som han har saknar man alltid några låtar, men jag är ändå grymt nöjd med låtvalet. De flesta av mina personliga favoriter (som Thunderroad, Bobby Jean o Promised Land) var med och dessutom bjöds det på flera rariteter som From Small Things o Trapped.
Underbart!

Men som sagt. Valle Hovin var ingen vidare upplevelse. Inte att ta sig därifrån heller. Jag förstod snart att det var lönlöst att få tag på taxi, buss eller T-bana så det blev bara att traska ner mot Oslo centrum. Det tog sin tid, men gick bra och jag hann med tåget.
Förresten är det ju precis som chefen sjunger: Tramps like us, baby we were born to run.

I övrigt händer det inte mycket, det mesta handlar nu om att räkna ner till semestern. Blir skönt att komma hem till gamla härliga Barrvägen igen.
Och redan på söndag väntar en av sommarens höjdpunkter. Då får jag träffa Emil och Darius igen, detta för att hjälpa travbanan Axevalla med tipsbilagan till programmet för Trippeltravet.
Det blir tufft, men oxå sjukt kul.

På tal om tips. Jag tippar redan nu att Greåker vinner norska elitserien i innebandy i år.
I alla fall om de värvningar de har på gång faller på plats.
Bland annat kan de vara på väg att göra den kanske bästa värvningen i norsk innebandy någonsin.
Håll utkik i denna bloggen så ska ni få veta mer.

Blir nog ingen blogg före nästa onsdag nu, men man vet aldrig!

1 kommentar:

Knegarn sa...

jaså ska du hemåt, då kanske vi kan ses. det var ett tag sen