24.7.08

Alla är nöjda - alla överlevde

Har fått påtryckningar att jag inte skrivit i bloggen både från bland andra Fox och nu senast i går kväll Gillek så därför känner jag inte att jag har något val längre.
Jag tar helt enkelt ett avbrott i semestern för att skriva några rader.
Finns dock inte mycket att berätta då min semester mest handlar om att ligga på sofflocket och titta på säsong 4 av Beverly Hills och TV-versionen av Åshöjdens BK.
Och så givetvis att spela FM förstås, nyss börjat ett nytt spel med FC Köpenhamn.

Det har också handlat om mycket trav. Första helgen hjälpte jag till med tipsen i Axevallatravets programblad och veckan efter det blev det besök både på Vaggerydstravet och så alla tre dagar på travfesten på Axevalla.
Gemensamt för alla dessa fyra dagar var två saker:
1) Jag fick träffa många gamla bekanta
2) Jag förlorade massa pengar. Har sällan gått så dåligt på trav.

Men kul var det som sagt. Bara att få träffa Sveriges bästa travtippare Johan Johansson, allti lika trevlige GT-Matts, Matmor Ulla Ullberg, Grästorpslegenden Sjöman och mannen myten legenden Peter Roos upphäver alla spelförluster.
Det var just Roos som när de tre travdagarna var slut summerade det hela: Alla är nöjda, alla har överlevt.
Ett citat som kommer att bli klassiskt.
Det kommer både jag och min vän travjournalisten Emil Persson att se till. Var så säkra.

Träffade förresten också svenske förbundskaptenen i innebandy, Kent Göransson, på Axevalla. Det gick ungefär lika bra för honom som för mig på spelet. Tur han är innebandytränare och inte travtränare.
Han trodde förresten att Tjeckien skulle bli det värsta hotet mot ett nytt svenskt VM-guld när VM avgörs i december.
Intressant. Man kanske ska lägga in ett spel på tjeckerna som vinnare av VM?!

På tal om innebandy är jag som sagt starkt inne på att Greåker blir farliga i år. De har redan värvat Jonas Mönell från svenska JIK och skyttekungen Peter Fahlström från Slevik. Och mer är på gång kan jag lova.
Håll utikik här i bloggen så lovar jag snart att avslöja den kanske största övergången nånsin i norsk innebandy.

På tal om innebandy: Grattis Mange, Simen o Mattias till U19-landslagsuttagningen! Grymt kul och ett kvitto på hur bra ni är!

Hade en mycket trevlig kväll ute i går. Började på piren med god mat, kall öl och lite drinkar tillsammans med Victor, Augustsson o Marcus. Fortsättning följde på Twin där jag träffade sjukt många "kändisar". Fisse, Gillek, Viktor, Rosen, Rallan, Ardolt, Nina och Foppa bara för att nämna några.
Grymt trevligt.

Nu ska jag iväg o spela poker hemma hos Fredriksson. Med tanke på mitt flyt med spel den senaste tiden och att jag inte lirat på länge kan det bli en dyr kväll.
Men är det semester så är det!

Lovar inget om ny blogg, men jag ska försöka att skriva snart igen.

Ingen kommentarer: