2.7.08

Aktiv

Försäsongen för laget är slut.
Min har just börjat.
Känns lite så i alla fall med tanke på hur aktiv jag är om dagen.
I tirsdags var det fotboll på Berskog och nu har jag nyss kommit hem från ett pass på Akropolis.
Men nej, jag har inte gymat. I stället har jag och Jaxx mött Chris o Tonyi beachvolleyboll, de har faktiskt inomhusbana på Akropolis.
I väntan på Chris o Tony värmde jag o Jaxx upp med en squashmatch som jag lite överraskande vann med 12-10 i tredje o avgörande set.
Lika bra gick det inte i volleybollen. Jag o Jaxx var nog båda ganska säkra på seger, men det blev förlust med 14-16 i femte o avgörande set.
Avgörande var tredje set där vi ledde med 14-2, men tappade med 14-16.

Mitt självförtroende är därför inte på topp för dagen. Jag var pissdålig på fotbollen i tisdags o lika dålig på volleybollen.
Har nog blivit lite väl mycket öl och chips under fotbolls-EM.

På tal om EM. Grattis Spanien och framför allt då de FYRA Liverpoolspelarna. Tack Einar för påminnelsen, jag hade oförlåtligt nog helt glömt bort Arbeloa. Nu hoppas jag att de här fyra tar med sig formen och vinnarkänslan till Liverpool, då kan det här bli en bra säsong.

Augustsson har hotat med att komma på besök till helgen. Det blir ingen lugn helg med andra ord.

Var det en ny stjärna som föddes på Marienlyst i dag? Mohammed Keitas tre mål i cupen mot Pors Grenland imponerar.
Kul!

Tung återstart på allsvenskan för Nilsson o Linkos gäng. Torsk för Nilssons Norrköping hemma mot Sundsvall o i skrivande stund ligger Linkos järnkaminer under med 0-2 hemma mot Elfsborg.

Måste erkänna att Allsvenskan känns så där het just nu. Jag ser nog mer fram emot Liverpools första träningsmatch mot Tranmere lördag 12 juli.

Till sist en uppmaning. Torsdag kväll går jag, Ketil Becher o några till en tur uppe vid Drammens slalombana. Alla som vill är välkomna att följa med. Vi möts vid parkeringen halv sju. Ta med säck och badkläder, vi ska upp till nåt tjärn.
Som jag sa: jag är sjukt aktiv om dagen!

Ingen kommentarer: