6.7.08

Vilken urladdning!

Nej, överskriften syftar inte till min o Augustssons helg. Den var visserligen oxå av det tuffare slaget med utgång både fredag o lördag.
Men i stället tänker jag på den tennismatch jag just sett.
Wimbledonfinalen mellan Federer o Nadal är bland det bästa jag sett inom all idrott.

De båda spelarna bjöd verkligen på allt och det var en sån där match som man aldrig ville ta slut. O givetvis måste man dra paralleller till finalen 1980 då Borg tappade sju matchbollar i fjärde set mot Mcenroe, men kom tillbaka och vann i femte. Precis som Nadal i kväll alltså även om han "bara" hade två matchbollar i fjärde sets tiebreak.
Jag höll nog egentligen lite på Federer, men faktum var att ingen förtjänade att förlora den här matchen.
Det här var idrott när den var som bäst.
Lite skillnad mot de matcher jag spelar i Mjöndalens TK för att säga det så.

På tal om Mjöndalen. Addeccoligan nästa eller vad ska kunna stoppa de?
Och nu måste väl snart även deras tränare börja tro på serieseger?!

Desto tyngre helg då för Godset. De hade 0-0 så länge i Tromsö, men så kom två hemmamål på slutet och Godset ser aldrig ut att lyckas vinna två Tippeligamatcher i rad.

Har alltså haft Augustsson på besök i helgen. Det var trevligt. Förfester med Gabbe o Krabbe o så utgång där bland andra Fanu mött upp båda dagarna. Är inte van vid att gå ut två kvällar i rad, men hade faktisk kul bägge gångerna.
Men man är grymt seg nu.

Seg var jag även i torsdags kväll efter vår tur. Det blev jag, Kjetil, Jörgen, Lars, Tom-Cato, Fredrik o Julian som tog oss turen uppför Kjösterudsjuvet. Det var inte alls vad jag förväntat mig, men en helt fantastisk tur uppför ett stenbrott. Det var klättring på hög nivå och jag ska erkänna att jag var lite skeptisk till de två stegarna på förhand, men jag lyckades ta mig upp.
Tur man sett senaste Indiana Jones-filmen.

Nu väntar bara en veckas jobb o så blir det semester, det ser jag fram emot. Men först ska Springsteen avnjutas på Valle Hovin på tisdag.
Efter att ha läst recensionerna från helgens konserter i Göteborg är mina förväntningar skyhöga. Det här verkar vara konserter utöver det vanliga. Även med Springsteen-mått mätt.

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: