16.6.09

full fart

Det går i ett nu och snart är det semester. Har faktiskt bara tre veckor kvar att jobba. Den gångna helgen var dock, för ovanlighetens skull den senaste tiden, lugn.
På lördagen var det ju Bondens marknad och Handelns dag i Drammen så jag och Cathrine tog oss en tur till byn.
Det blev lunch på Condelica, fyndande av såväl filmer som Hallonsaft (saft, saft, hallonsaft, bättre saft har ingen haft som smurfarna sjunger).

På söndagen var jag och såg mitt favoritlag i fotboll.
Liverpool?
Nej, är numera supporter till Konneruds damjuniorlag. Därför var det givet att se de i åttondelsfinalen av NM mot Strömmen. Det blev en dramatisk match där Konnerud länge ledde med 3-2 och såg ut att gå mot en skräll, men favoriterna från Strömmen blev till slut för tuffa.
Men tro det eller ej, det var en helt ok fotbollsmatch faktiskt.
Det var inte utan att man fick minnesbilder av hur det var när jag tränade Falköpings KIK:s 16-årslag en gång i tiden.
Vi gick till semifinal i Gothia Cup och hade en fantastisk säsong tillsammans.

Men nu är det ju innebandy som gäller och där är försäsongen i full gång. Som vanligt imponeras jag av inställningen hos spelarna. Visst kunde man önska att vi vore lite fler på träningarna, men de som är där gör det väldigt bra.
I kväll blir det lite avbrott med matchspel. Vi skulle spelat mot Holmlia, men de lämnade tyvärr återbud i går kväll så det blir en internmatch i stället.

Så bär det ju av till Stavarn i helgen. Också det är ett bra avbrott i vår tuffa träning. Turen till Stavarn är mest av sociala grunder och sånt är också mycket viktigt.

Elitserien i år ser ut att bli väldigt jämn. Stor vinnare i "Silly Season" så här långt är utan tvekan Tunet som verkligen varit aktiva på transfermarknaden.
Förlorarna så här långt är väl den gångna säsongens finallag Greåker och Sarpsborg som båda tappat såväl tränarna som starka spelarprofiler.

På tal om silly season så är det som sker i Real Madrid nu ganska sjukt. Att värva både Kaka och Ronaldo är ju helt enormt. Men ändå verkar de inte vara färdiga. Skulle de få Villa också vet jag inte vad jag ska säga.
Liverpool är inte helt på samma nivå. Namnet man hör mest om på väg in till klubben är Glen Johnsson.
Har inget emot honom, han är en offensiv och bra högerback, men kanske inte den stjärnvärvning jag önskar.
Samtidigt är det svårt och jag har egentligen ingen sån där riktig drömvärvning. I vart fall inte nån realistisk sådan. Men nog hade Villa och Torres varit en önskan att se tillsammans i Liverpool.

Efter tre år i Norge börjar jag snart glömma bort hur man firar midsommar. Men på fredag ska jag visa dagisbarna och personalen hur vi gör i Sverige. Då ordnar vi svensk midsommarfest.

Mycket fotboll på TV nu med både För-VM och U21-EM från Sverige. Grymt kul med båda. Har alltid gillat de här för-VM:sturneringarna. Prestigen där är inte lika stor och det gör att fotbollen blir lite mer öppen och offensiv.
5-0, 4-3 och 3-1 (och visserligen en 0-0-match också då) är hyfsade resultat i de inledande matcherna.

I U21-EM måste väl England ha en jättechans sett till det laget de har?
Tycker också att Sverige ser bra ut, men gruppen är tuff och det är ett måste att vinna mot Vitryssland i kväll.
Och faktiskt skulle jag unna förbundskapten Tommy Söderberg en framgång.
Jag hade många synpunkter på hans sätt att leda A-landslaget, men maken till sympatisk och humörspridande person får man leta efter.
Jag har haft förmånen att träffa honom flera gånger och efter varje gång man pratat med Tommy Söderberg är man på bra humör och sådär varm inombords.
Lite som efter att ha sett ett avsnitt av Beverly Hills ungefär........

Inte omöjligt det blir en blogg i helgen från Stavarn.

Ingen kommentarer: