31.8.09

Innebandy, innebandy o lite innebandy

Helgen har handlat om innebandy och egentligen inget annat. Ännu en upplaga av Exel Tigers Cup har avverkats.
Och jag vill direkt börja med en sak:
Tack till alla er Nor-eldsjälar som gör så att den här cupen blir vad den blir.
Man blir stolt som Nortränare av att se så många göra ett så hårt jobb för att allt ska fungera. Jag väljer att inte nämna några namn, så glömmer jag inte nån, men ni gör alla ett grymt bra jobb.
Tusen tack för det!

När jag ändå är inne på att hylla folk så bara måste jag lyfta fram Svein och Jörn. Det är i första hand dem och så jag då som varit inblandad i värvningen av nya spelare. Det låter kanske som att det är världens lättaste jobb.
Det är det inte. Vi har i år varit i kontakt med 38 spelare. Säg att det i snitt går åt tre telefonsamtal eller mail för varje spelare innan man kommer fram till ett beslut så förstår ni att det tillbringas en hel del tid i telefon eller att skriva mail.
Och detta bara med spelaren. Till detta kommer kontakt med spelarnas nuvarande klubbar och sedan ska saker som jobb o lägenhet fixas.
Nu har vi fått hit Jesper och Niklas och det är nog inte många som förstår hur hårt Svein o Jörn jobbat för att saker o ting ska komma på plats.
Tusen tack, Svein o Jörn för jobbet ni lägger ner.

Sportsligt sett lyckades vi för första gången på tre år gå vidare från slutspelet. Extra kul var segern mot Greåker, ett lag Nor aldrig vunnit emot tidigare, men jag är besviken över att vi inte kom upp i nivå i kvartsfinalen mot Sveiva.
Vi spelade ok, men fick liksom aldrig det rätta flytet i spelet och dessutom var flera av Sveivas mål misstag från vår sida.
Det är inte ok.

Sveiva var ju den stora överraskningen i cupen då de tog sig hela vägen till final. Det styrker väl bara det man visste sedan tidigare. Årets elitserie kommer att bli rekordjämn.
Men frågan är hur hög standarden är?
För vad säger det egentligen att ett mittenlag från svenska division II kommer och vinner hela den här cupen?
Vet att man inte ska ta en försäsongscup på alltför stort allvar, speciellt som det bara är i semin o finalen som det är fullängdsmatcher, men helt ok känns det inte att ett svenskt division II-lag vinner cupen.

Men Bollstanäs var ett kul lag att se på. Speciellt förstafemman visade stundtals upp ett härligt snabbt anfallsspel. Andreas Fridner skröt jag ju upp på förhand här i bloggen. Jag kanske tog i lite väl mycket, men Fridner vann ändå poängligan så jag var ju inte direkt fel ute.

Nu går vi in i en ny viktig träningsvecka och så bär det av till Karlstad på fredag. Detta ser jag fram emot. Som sagt är ju Niklas o Jesper på plats äntligen och nu kan vi börja pussla ihop laget så det kommer starkt till premiären 19 september.

Ny blogg kommer på onsdag-

1 kommentar:

kingen sa...

Tenk å ha en hel uka å se fram mot resan til Wärmland!!! Dette blir en "højdare"