6.9.09

Hemma igen

Får starta med att tacka alla inblandade för en fin Sverige-tur.
Bortsett från en liten felkörning vid ankomst i Karlstad skötte sig vår transportchef Geir helt formidabelt. Och ett stort plus för den fina servicen när jag hoppade av då min väska burits in i bussen.
Den klart bästa busschaufför jag haft.

Också övriga i stötteapparatet får fullt godkänt. Också när vi tog fel på hall löste vi detta och kom oss snabbt tillrätta.
Fast Kjetil, jag vet en som inte tycker om att du glömt din rosa väska.
Och Terje, jag vet en som är väldigt nöjd med att du tog med din rosa väska.

Också spelarna ska få godkänt. Visst förlorade vi stort i de två första matcherna, men ser man till spelet så var det mycket som var positivt. Att vi dessutom lyckades vinna en match betyder oerhört mycket. Inte minst fick vi ett kvitto på att när vi har 100 procent fokus och 100 procent vilja att ta jobbet är vi faktiskt ett riktigt bra innebandylag.
Viktigt att vi nu i fortsättningen är 100-procentiga både i fokus och insats.
Då kan det här bli en otroligt kul säsong.

Övrigt som noterades från kuppen:
Sena lördagsnätter har Hedenstad inget bra lokalsinne. Inte bara gick han vilse på väg hem till hotellet, han kom dessutom inte in på sitt rum.......

Kolderup kan inte vara så gammal som han säger att han är. Hur ska man annars förklara massinköpet av sura tefat och annat barngodis som jag själv köpte när jag var typ nio år....?

Chris reser aldrig på tur utan sin plattång (rettetang på norsk). Manligt?
Nej.

Kristian gillar tjejer med afrofrisyr.......

Vi spelade vår sista match i cupen samtidigt som Sverige mötte Ungern. Tack vare att våra domare i varje periodpaus gick och kollade till fotbollen blev jag uppdaterad och hemma på hotellet kunde jag se andra halvlek i repris. Måste bara säga en sak: Så bra som Sverige spelade var det länge sen jag sett. Visst, Zlatans mål var lite turligt, men segern var fullt rättvis.

Inte bara vi som förlorar stort mot svenska division I-lag förresten. I helgen förlorade regerande mästarna Greåker med 2-11 mot Mullsjö

Så sjukt bra Maharajah var i svenskt travderby! Får den här hästen bara vara skadefri kan han bli vår största travare nånsin. Kul också att tränare Hultman fick en dubbel då underskattade Marschland spurtade fint som tvåa.

Först skämmer de svenska fotbollsdamerna ut sig med 1-3 mot Norge och sen står man i TV och säger att man är bättre än norskorna.
Ödmjukhet kanske vore något att tänka på för Sveriges fotbollsdamer.
Bryr mig inte om damfotboll, men att förlora mot Norge är aldrig kul.

Nåt helt annat som inte heller är kul är cancer (kreft på norska) och förkylning. Den kombinationen har gjort att Cathrine tillbringat helgen på sjukhus. Har därför inte bara varit kul att vara på cup i Sverige, det ska erkännas att tankarna varit nån annanstans ganska ofta.
Men skönt att få se henne igen och förhoppningsvis får hon komma hem i morgon igen.
Jan Teigens schlagerdänga "Bli bra igen" har aldrig känts så aktuell som nu.

Snälla Cathrine, bli bra igen!
Snart.

Bloggar nog snart igen

2 kommentarer:

Anonym sa...

50 spenn for å glemme den rosa veska?

Cathrine sa...

Synes faktisk 50 kr var altfor lite i bot... :-)