27.9.09

Inget att skylla på

10 september var dagen jag skrev min senaste blogg, alltså nästan tre veckor sen. Det är för dåligt och jag har inget att skylla på.

Vad har hänt sen sist då? Jo, vi har haft elitseriepremiär. 6-6 borta mot en av favoriterna Sarpsborg var förstås klart godkänt. Speciellt som jag inte tycker vi gör en speciellt bra match spelmässigt.
Men eftersom det är norska elitserien vi spelar i dröjer det till nästa match, den är nämligen 11 oktober hemma mot Slevik.
Det är skandalöst dåligt att ha ett sånt här spelschema i en elitserie. Det går alltså nästan en månad mellan vår första och vår andra match.
Förstår faktiskt inte varför vi inte sa ifrån till förbundet när vi fick veta detta. Det borde vi gjort.
Jag förstår att det är ett pusselspel att få ihop allt med tanke på att Nidaros och Harstad inte ska behöva resa neråt alltför ofta, men det kan väl inte vara nån önskan att få en så här haltande tabell.
Sagene har för exempel redan spelat tre matcher de medan vi fortfarande står på en.
Sånt här kan bara ske i Norge.

I övrigt har elitserien startat ungefär så jag trodde. Med en del märkliga resultat. Detta blir en säsong där de flesta lagen har kapacitet att vinna mot nästan alla andra i serien. Att Slevik slog Sarpsborg i går var alltså ingen jätteöverraskning.
Det är de lag som klarar att vara jämnast som lyckas bäst. Jämnheten och förmågan att stoppa upp de formsvackor som kommer blir extremt viktigt i serien.

Lysande start av Mullsjö. Två segrar mot förväntade toppkonkurrenterna Växjö och Lindås. Dessutom utan att spelet, enligt rapporterna, har varit lysande. Det imponerar kanske än mer.
Tar faktiskt också åt mig lite av äran av segern mot Lindås. Hade nämligen lämnat en del uppgifter om dem från vårt möte med Lindås i Karlstad.

Det är fortfarande långt till Superligan, men ser man till Mullsjö AIS hemsida är de redan där. Utan att ha stålkontroll på alla svenska innebandylags hemsidor, men mullsjoais.se måste vara en av de allra bästa. Mais-TV är helt suveränt, uppdateringen på sidan mer än godkänt, två bra bloggar och initiativet i premiären borta mot Växjö med att sända matchen på radio doftade världsklass.
Som sagt mullsjoais.se måste vara en av de bästa hemsidorna i innebandy-Norden.

Hade en fin heldag med världens bästa flickvän igår. Först sågs matchen mellan Sveiva o Greåker (9-9) och sen blev det middag på Fridays på Aker brygga. Det enda som inte var positivt med dagen var att Cathrine besegrade mig i brädspelet "På Spåret".
Ett sjukt kul spel, men jag hatar att förlora. Även om jag givetvis lät henne vinna i går så att hon skulle vilja spela det igen.....

Ska erkänna att jag var lite skeptisk till Barcelonas värvning av Zlatan. Det är jag inte längre.
Det var inte så väldigt länge sen Zlatan kritiserades för att han gjorde för lite mål. Inte många som säger det längre.

I dag blir det Berums Verk-Tunet. Kan Manne o kompani skrälla mot seriefavoriten?

Hörs nån annan gång!

Ingen kommentarer: