10.9.09

Skamligt dåligt

Överskriften på dagens blogg beskriver två saker. Dels min straff i dagens uppvisningsmatch på torget och dels Sveriges insats mot Malta i onsdags.

Jag börjar på torget. Där spelade vi alltså uppvisningsmatch på en innebandybana mitt på Bragernes torg här i Drammen. Tyvärr var inte banan så stor som den skulle varit så det blev spel tre mot tre. Vi låg under mestadelen av matchen, men med underläge 13-14 minuten kvar tog jag ut Kolderup, ett taktiskt mycket bra drag visade det sig då vi kvitterade.
Också straffläggningen slutade oavgjort och för att visa hur det skulle gå till klev Oddis (Berums Verks tränare för er som inte vet) och jag fram.
Det gick sådär.
Och därmed slutade matchen oavgjort.
Ironiskt nog slutade också pausunderhållningen med mig och Oddis man mot man oavgjort, 1-1.
Inget tycktes kunna skilja oss från Berums Verk den här gången.
Men, men kul att kunna bidra till att visa upp innebandyn för drammensarna.

Så till Sverige-Malta. Alltså jag skiter i att det bara blev 1-0, men är upprörd över hur det såg ut. Var fanns viljan och fantasin. Slå långbollar mot ett lag som ligger med lågt försvar låter inte jättesmart. Var fanns genombrottslöpningarna och väggspelet?
Skumt att det kan skilja så mycket på bara några dagar, men är det varannan gång som gäller så borde Sverige vara bra igen mot Danmark.
Och då kan det bli Sydafrika och VM trots allt.

Bara en vecka kvar till seriepremiären mot Sarpsborg, genrepet sker mot Tunet på lördag 12..00 i Solberghallen.
Samtidigt som jag verkligen ser fram emot seriepremiären undrar jag varför serien måste börja redan nu.
19 september är alltför tidigt. Här i Norge är innebandyn fortfarande på så låg nivå att man måste ta hänsyn till kalendern.
Det gör att de flesta lag har spelare på semester en bra bit in i augusti.
Nej, vänta med att starta serien till första helgen i oktober i vart fall och så kan vi hellre spela lite längre på våren.
De lag som inte går till slutspel nu har ju spelat färdigt 27 februari. Blir sjukt länge mellan säsongerna då....................
För oss är det extra speciellt i år. Vi har premiär nästa lördag, men fnästa match efter det är först 11 oktober, alltså tre veckor senare.
Helt sjukt egentligen.

Härligt med fredag igen. Den här helgen blir det, förutom Tunetmatchen på lördag då, till att ta hand om världens bästa föräldrar. Mamma Lena o pappa Kjell kommer nämligen på besök i morgon.
Det blir kul.

Bloggar nån gång snart igen.

Ingen kommentarer: