20.10.09

En fantastisk tisdag - eller inte

Till er som ännu inte läst Cathrines gästblogg är det bara att scrolla ner o läsa.
Cathrine är trots helvetet hon gått igenom ganska positiv.
Det är inte jag just i kväll.

Låt mig berätta om min tisdag. Den började klockan 09.00 hos en tandläkare i Mjöndalen. Där fick besked om att jag måste rotfylla en tand. Borrningen sattes igång och först en timme senare, efter att ha fått ligga med sådär en miljon slangar, plastdukar och borrar i munnen kunde jag åka på jobb. Men tro inte att jag är färdig. Ska dit om två veckor igen för en ny omgång på sådär en dryg timme. Om jag längtar dit?
Nej, tror inte det.
Det värsta med det här är faktiskt inte plågan av att totalt ligga i över två timmar hos en tandläkare, inte heller att det kommer kosta mig runt 4500 norska kronor. Nej, det värsta är att mina föräldrar i över ett år tjatat på att jag borde gå till tandläkaren för att undvika nåt stort hål. Har jag lyssnat?
Nej, men i fortsättningen ska jag alltid lyssna på mina kloka föräldrar.

Tisdagen fortsatte med en ok dag på jobb innan det var dags att åka till match mot Sveiva hemma i Solberghallen.
Med tanke på rotfyllningshistorien låg en förlust i korten. Och så blev det. Vi spelade håglöst, tafatt och skitdåligt.
Sveiva behövde inte ens vara bra för att slå oss.
Tydligen orkade vi inte ställa om till ny match efter i lördags. Hoppas vi lärt oss nåt av detta.
Vill passa på att ge beröm till domarna i kvällens match. Möjligt några av mina spelare inte håller med, men jag tycker domarna höll en konsekvent nivå med bra flyt genom hela matchen. Det enda negativa med det är att man inte kan skylla förlusten på domarna.......

Och så för att toppa den här fantastiska tisdagen drar man hem för att se Liverpool-Lyon i Champions league. Liverpool leder med 1-0 när jag slår på TV:n. Borde förstått att mitt oflyt ska smitta med sig så helt logiskt vänder Lyon och vinner matchen med 2-1.

Om jag en dag gör en lista över de värsta dagarna i mitt liv så skulle det förvåna mig om inte den här tisdagen kommer i vart fall topp tre.

Skriver snart igen. Är förhoppningsvis lite mer positiv då.

3 kommentarer:

Einar Røstgård sa...

Vi er glad i deg uansett Sjøkan :-)dette går nok over skal du se. Ha en fin dag i morgen

Anonym sa...

Vad bra att du har lärt dig något.
Ha en bra dag
mamma Lena

Anonym sa...

Tøff liv du har sjøkan... Liverpool tapte.. rotflylling og alt.. stakkars!! top3 også.. fy faen..