12.10.09

Mörkt

Träningen i dag blev inte helt som vi trott.
Först hade vi ingen nyckel till förrådet med sargen, men det löste sig med hjälp av Börre tämligen fort.
Så kom träningen i gång och övningarna avverkades som de skulle.
När vi skulle spela gjorde vi klart för landskamp mellan Sverige och Norge. Efter första tiominutersperioden (av tre) ledde norrmännen, coachade av Espen, med 1-0. När så den andra perioden ska börja inträffar det märkliga.
Det blir helt mörkt. Först misstänker svenskarna att norrmännen blivit rädda för att mista sin ledning och saboterat med elektriciteten. Norrmännen å sin sida skyller på svenskarna.
Men ljust blir det inte.
Det konstateras snart att det är mörkt i hela området. Alla är eniga om att skaderisken är alltför stor för att träna vidare så träningen avbryts.
När jag så kommer ut på parkeringen är allt fortfarande mörkt, nästan så jag inte hittar bilen.
Bilfärden hem var en av de märkligaste jag varit med om. Allt, precis allt var mörkt. Inga affärer, inga bensinstationer, inga hus, inga rödljus, ingenting lös. Det enda lyset kom från alla bilar som var ute och körde.
Nästan spöklikt faktiskt, men så plötsligt, bara nån halv kilometer från mitt hem fungerade alla lys.
Hade varit strömavbrott hemma också, men lyckligtvis inte så länge.
Men en märklig upplevelse var det i alla fall.

Annars är humöret på topp efter gårdagens 9-5 mot Slevik. Spelet går det att anmärka på, men vi visar fin moral och arbetsvilja genom hela matchen och kontrollerar matchen ganska bra ändå. Tre poäng på de två första matcherna är vi väldigt nöjda med. Viktigt att fortsätta jobba stenhårt nu och ta en match åt gången. Närmast tuffa Sagene på bortaplan.
Hoppas bara vi klarar oss utan strömavbrott på veckans resterande träningar.....

Det enda positiva med Sveriges förlust mot Danmark var att Lars Lagerbäck nu avgår. Jag har aldrig gillat honom, men ska erkänna att de resultat han nått med landslaget har varit enastående. Men nog borde han ha bytts ut redan efter EM-fiaskot 2008?!
Jag har tidigare lanserat Roland Nilsson som förbundskapten. Västgöta-Bladets sportreporter Per Ström har kraftift ifrågasatt mig och bett mig komma med nån motivering.
Då undrar jag bara, Ström: Har du sett Malmö FF de sista matcherna?!
Håller det som motivering?

Tror väl kanske inte det blir Roland Nilsson som tar över efter Lagerbäck utan tror mer förbundet safar och tar Jörgen Lennartsson, nuvarande U21-kapten.
Det känns tråkigt. Då ser jag hellre Erik Hamrén eller Jan Jönsson.
Men Roland Nilsson är fortfarande min man för jobbet.

Detta är förhoppningsvis en bra vecka. Om bara blodvärdena är de rätta börjar Cathrine sin sista behandling för cancern i morgon tisdag. På onsdag eftermiddag är hon helt färdig. Hon kommer som vanligt vara sjukt sliten och dålig resten av veckan, men sen är allt förhoppningsvis slut.
Det längtar jag till.
Av denna grund har Cathrine fått lov att gästblogga igen. Så på onsdag kan ni läsa en ny blogg av Cathrine.

Missa inte det!

Ingen kommentarer: