4.10.09

Kanelbullens dag

4 oktober är en viktig dag. Det är nämligen kanelbullens dag. Något jag mindes på av Cathrine, som dagen till ära bakar muffins (inte så logiskt, men gott ändå).
Och visst är det nåt nostalgiskt med kanelbullar. Det är inte utan att man tänker tillbaka på när mamma Lena stod o bakade bullar när man kom hem från skolan.
Varma bullar och kall mjölk - det är barndomsminnen det!

Men i dag är det alltså muffins som gäller. Både choklad o vanlig muffins bakas och jag må säga att Cathrine visar upp oanade kunskaper i köket.

Stör mig mer och mer på vårt långa uppehåll mellan match ett och två. Speciellt när man tänker på att varken vi eller Slevik hade match den här helgen och att det bara är vi som ska spela nästa helg.
Varför kunde inte vi spelat den här helgen då?
Som sagt: Bara i norska innebandyförbundet.

Extremt viktig seger för Godset i går, men spelmässigt var inte matchen mot Bodö/Glimt en höjdare. Men bara inte Godset rotar bort det i nästa match mot Lyn nu så borde det kunna bli Tippeligaspel nästa år också. I vart fall borde de klara en kvalplats.

NHL-säsongen har börjat. Har klarat att se tre matcher och de flesta målen i övriga matcher så här långt. Konstaterar följande:
Ovetchkin är världens bästa hockyespelare.
Detroit ser gamla och tröga ut.
Mitt gamla favoritlag Colorado har gjort två jättematcher. De hade en urusel säsong i fjol, kanske har de fått till sin generationsväxling nu?
Jag ska i år, förutom Colorado då, följa extra noga med, Chicago, de har enligt mig ett väldigt spännande lag med lirare som Toews, Sharp, Kane och den hårdskjutande backen Byfuglien (stavas det så?)

Ny seger för Mullsjö i går. 3-2 borta mot Göteborg imponerar och även om det är tidigt på säsongen ser det ut som om det bara är Landskrona som på allvar kan utmana.

Chelsea-Liverpool i eftermiddag blir en höjdare, men som vanligt är jag negativ. Inte förlorar Chelsea två ligamatcher i rad?

Nej, nu väntar nybakta muffins och revansch i brädspelet På Spåret. Den här gången tänker jag inte låta Cathrine vinna.

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Kanske ska be mamma baka lite bullar som jag kan ta med när jag kommer på besök?! Går ju alltid fuskvärma lite i micron...