10.8.10

En härlig idrott

Man saknar inte kon förrän den är borta finns ett gammalt svenskt uttryck. Det stämmer väldigt bra. Det är under en sommar utan innebandy som man förstår hur mycket jag älskar den här sporten.
Att i kväll få coacha i första träningskampen var en ren njutning. Det är inte mycket som slår adrenalinkicken att få stå och coacha sitt eget lag.
Och än bättre blir det när serien drar igång.
Längtar redan.

Vi träningsmatchade alltså mot Holmlia och vann med 8-2 och jag kan inte vara annat än nöjd. Resultatet betyder ingenting, men spelmässigt var det mycket som såg spännande ut. De saker vi ville få fram fungerade och dessutom fick jag en del andra svar och ett bra kvitto på var vi står.
Så fortsättningen blir spännande.

Spännande är det också att följa Godset i år. Var sammen med Manne, Kjetil, Einar och Terje och såg matchen borta mot Stabek i söndags. Visst att Stabek var bedrövligt uddlösa och dåliga, men man måste ändå imponeras av det Ronny Deila driver med. Det tycks inte spela någon roll hur okända eller unga spelarna är, de levererar varorna. Fortfarande är laget lite för ojämnt för att slåss om medaljer, men stannar de flesta spelarna kan Drammen snart ha ett topplag i Norge.
Kul!

En bra sak med att sommaren går mot sitt slut är att flera bra TV-serier kommer igång igen.
De två första avsnitten av Greys Anatomy har varit grymt bra.
Det måste jag bara säga.

Bra med hösten är också Premier League. Självklart tar jag Tobbes utmaning på gästboken och räknar med ny seger i Premier League-manager.
Hur det går i den riktiga ligan? Känns ovanligt svårtippat, både Chelsea och United har ju legat ganska lågt med värvningar. Tror faktiskt det kan bli nån annan än de två som tar hem det i år. Inte omöjligt att Arsenal är redo nu. I vart fall tror jag Chamokh slåss om att vinna skytteligan.

Liverpool då? Nja, Cole är en grym värvning och Hodgson kan vara rätt manager, men truppen är fortfarande för tunn. Topp fyra och jag är nöjd.

Hörs snart igen!

Ingen kommentarer: