29.8.10

Sliten...........

Det kostar på att vara i en innebandyhall en hel helg. Och jag vet att det inte bara är jag som är sliten efter årets upplaga av vår egen Exel Tiger Cup.
Det är som vanligt många av klubbens eldsjälar som gjort ett kanonjobb och mer eller mindre bott i Solberghallen eller Mjöndalshallen i helgen.
Jag nämner ingen så glömmer jag ingen. Men stort tack för ert fantastiska jobb.

Vad gäller vår sportsliga insats i cupen får jag som helhet vara nöjd. Vi förlorade kvartsfinalen mot Holmlia med 4-5 efter ett självmål (!!) med 50 sekunder kvar. Det var tungt och snöpligt, men som sånt som kan ske.
Vi har gjort det helt ok och stundtals visat att vi kan spela bra innebandy. Det finns fortfarande saker att jobba med och det ska det väl göra tre veckor före seriestart.

Nästa helg blir det en tur till Sverige och Karlstad. Där blir det stentufft motstånd. Bland annat i form av KAIS Mora som ju så sent som i fredags tackade ja till en plats i Svenska Superligan.
En kul utmaning för oss.

Liverpool har gjort två bra saker i helgen. De har värvat Meireles och besegrat West Bromwich. Värvningen av Meireles är jag väldigt nöjd med och segern satt bra den också även om det spelmässigt kunde sett bättre ut.
Nu ser jag med spänning fram emot de närmaste dagarna då det kan komma nyförvärv. Konchesky från Fulham kan snart bli klar och det är också en spelare jag gillar skarpt. Dessutom jagar klubben en ny anfallare. Blir spännande att se om de lyckas få in nåt kul där.

Vårt G17-lag tog sig till semifinal där GIF blev för svåra. Ändå godkänt att gå vidare från gruppen.
Damlaget gick inte vidare, men visade inte minst i 1-1-matchen mot elitserielaget BygdöMonoliten att de har nåt spännande på gång i år. Blir kul att följa damlaget i höst o vinter.

Det får bli allt för den här gången. Nu väntar FotbollXtra på norska TV2 och efter det väntar sängen.......

Ingen kommentarer: