6.6.07

I tid!

Hej hallå!
Se nu, mamma Lena, klockan är inte 20.00 och jag har skrivit en blogg!
Inte illa va?

Den här dagen är annars lite speciell.
Det är ju sjätte juni.
Svenska flaggans dag.
Givetvis var Sverigetröjan på i dag på jobbet.

Nationaldagen till trots kommer jag troligtvis inte se Sverige-Island. Har dessvärre inte TV3 och är inte i form för att orka böka med att ordna nånstans att se den.
Så därför blir det faktiskt Norge-Ungern i stället följt av Estland-England, båda dessa går på kanaler jag har nämligen.
Men givetvis blir det svenska radiosporten på via internet för att följa Sverige-matchen.

Men frågan är om man nånsin får uppleva en sån match som det var mot Danmark i lördags. Jag har nog sett runt 15 landskamper live, men upplevelsen från TV-soffan i lördags kväll var ändå något alldeles extra och speciellt.
Inte konstigt man följde med Fanu, Tobbe och Fox ut på byn efter matchen.
Något jag visserligen ångrade på söndagsmorgonen....

Lever faktiskt ett ganska hårt, men härligt liv för tillfället. I måndags var vi på hyttetur med jobbet. Vi var i Hvaler i chefens stuga.
Natten blev lång och intressant på många sätt och vis.
Bland annat hann jag och Fox med att ta årets första bad. Klockan 03.30 på morgonen/natten var det faktiskt inte så kallt....

Har ni sett hur snygg Manne är i håret förresten?
Ryktet går att han skaffat ny frisör.
Jo, det är jag.
Man har ju rätt många punkter på sin cv.....

I går drog vi igång försäsongen på allvar. Inte jättestor uppslutning, men de som var där hängde i bra och jag måste säga att det är skönt att vi är igång igen. Nu börjar arbetet med att vara väl förberedda till en tuff elitseriesäsong.

När det gäller nyförvärv sker allt mer konkreta saker. Räkna med att minst ett nyförvärv presenteras inom väldigt kort framtid.
Och mer är på gång.

Nä, nu börjar Norge-Ungern.
Allt för Norge!!

Ha det!

Ingen kommentarer: