20.2.08

Om Ikea, Captain Wonder, Mullsjö AIS o lite annat

Håller inte tiden den här veckan heller, har ju lovat att blogga före 20.00 på onsdagar.
Nåja, nu vet jag att flera av mina läsare, som mamma Lena, pappa Kjell o farbror Christer är upptagna med annat.
Just nu spelas nämligen ett av idrottshistoriens mest prestigeladdade derbyn. BIF Fagerhult o Mullsjö AIS är ungefär som Celtic och Rangers.
Mamma Lena är en betydligt bättre rapportör än innebandyförbundets system IDA så jag missar ingenting. Står just nu 6-4 till stolta MAIS bara tre minuter kvar av matchen.
Gissa om jag kommer att åka hem nästa helg för att se den helt avgörande matchen mellan MAIS och Älvstranden?!

Denna helgen blir det dock ingen resa till Sverige. Då blir det istället flyg till Sandnes och match mot Kverneland. Känns hur kul som helst att få vara med om en så här avgörande match. Att vi dessutom flyger dagen före och bor på hotell gör ju nästan att det känns som om vi håller på med proffsidrott.
Kul var ordet, sade Bull.

Nytt mess från mamma Lena. Orden "4-6 slut" är nog det bästa sms jag någonsin fått.
Som sagt, räkna med mig på läktaren mot Älvstranden. Eller kanske jag för otur med mig så jag borde hålla mig borta?

En anledning till mitt sena bloggande är att jag varit uppe o hjälpt Manne. Som nybliven singel har han varit o köpt lite nya möbler på IKEA och alla som känner mig väl vet att jag är den förste man frågar när det gäller att skruva ihop saker.
Är det nåt jag verkligen är så är det händig.
Så då förstår ju alla att skruva ihop stolen Gilbert gick hur bra som helst.
Tar nog med mig egen stol nästa gång jag ska upp till Manne....

Kaka i all ära. Men när det kommer till att leverera när det behövs som bäst finns det inte många som Steven Gerrard.
Nu ska Inter slita för att gå vidare.
Vi Stoke-supportrar tycker det är kul när det går bra för de engelska lagen i Europa.
Speciellt då Liverpool. Vi Stoke-fans har ett speciellt band till Liverpool nämligen....

Tänk att Mullsjö nu bara är en match från att spela i elitserien.
Det är helt sjukt.

Ska försöka blogga från Sandnes.
Hörs då!

Ingen kommentarer: