27.2.08

Mellan himmel o helvete

Rubriken syftar på hur jag känner mig för dagen. Ena stunden tänker jag på Mullsjös avgörande match nu på söndag. Vinst där och de går upp till svenska elitserien. Snacka om himmel.
Helvetet är då givetvis det andra jag tänker på mest hela tiden. Våra två kvarvarande matcher mot Greåker o Sveiva. Jag menar egentligen inte att det vore ett helvete att åka ur, men det är grym skillnad på att spela en match om uppryck mot att spela måstematcher för att undvika nerryck.
Samtidigt går jag omkring med en positiv magkänsla att vi faktiskt kommer att klara nytt kontrakt. De andra lagen i botten har ju skrällt under säsongen (Fredrikstad slog Greåker o Kverneland tog poäng mot Fjerdingby) så varför ska det då inte vara vår tur nu?

Vad gäller Mullsjömatchen vågar jag inte tro nånting alls. Det enda jag vet är att det kommer bli smockfult i den östatsinspirerade Gunnarsbohallen. Frågan är om det ens är möjligt att någon ser något när mellan 400 o 500 personer ska se en innebandymatch där.
Svaret ges på söndag.

"Foppa" har alltid och kommer alltid vara min största idrottsliga förebild. Att han nu återvänder till Colorado säger ganska mycket om honom som person. Dels vägrar han ge upp och dels är han lojal. I Colorado hade han sina bästa hockeyår o nu vill han bjuda tillbaka.
Stort, men nån Stanley Cup-titel blir det knappast. Pittsburgh med Hossa i laget blir intressanta, men mitt tips går till Dallas. Värvningen av Brad Richards kan vara riktigt smart.

Stort också att Mats Sundin stannar i Toronto. Har alltid hållt "Foppa" som en större hockeyspelare, men "Sudden" är grym på att dricka tequila. På ett uteställe i Halmstad för många år sen hamnade jag nämligen i baren bredvid Djurgårdsspelaren Fredrik Lindqvist (som numer heter Bremberg). När han hörde att jag beställde tequila ropade han till sin kompis.
"Kolla "Nyllet", här en grabb som gillar tequila". Det hela slutade med att kompisen (som alltså var NHL-proffset Michael Nylander) samt Mats Sundin kom fram till oss och vi bjöd varandra på varsin tequilarunda.
Ett ganska kul minne från en helt sjuk kväll. På samma fest var även Runar o Dr Alban. Bland många andra.
Lovar att blogga mer om det en annan gång.

Helgen tillbringas alltså i Habo hos mamma Lena o pappa Kjell. Där ska allt fokus ligga på att skrika fram MAIS till elitserien.
Ska försöka blogga från Barrvägen under lördagen.

Hörs då!

Ingen kommentarer: