3.2.08

Bra med föräldrar

Mitt nya liv har börjat.
Det med diskmaskin. Tänk vad mycket tid jag får över nu när jag slipper att diska för hand. Och jag slipper ha dåligt samvete vilket jag faktiskt haft när jag varje gång sett den där högen med disk.
Stort tack, pappa Kjell o mamma Lena för besöket i helgen då diskmaskinen installerades. Dessutom har jag nu ett städskåp och en byrå samt en ny spis.
Min lägenhet (givetvis är den nu nystädad) gillar att mina föräldrar är här. Inte lika säker på om mina grannar gör det dock. Mina föräldrar har nämligen en förmåga att stå upp våldsamt tidigt på morgonen.
Nåja, det är ingen som har klagat i alla fall.

Var ju på tvådagarsmöte i onsdags o torsdags. På onsdagskvällen bjöds det på åttarätters (plus dessert!) middag på restaurant Plah. Fick bland annat äta grodlår för första gången i mitt liv.
Kändes lite skumt, men det var gott.

Viktig seger för Stoke i helgen. En helg där till och med Liverpool lyckades vinna. Stort.

Slogs av en sak under mina dagar i Oslo. Var jobbar alla norrmän i huvudstaden?
I varenda butik möts man ju av svenskar.

Ser just nu matchen Fiorentina-Milan. Snart 19-årige Pato har gjort mål igen. Innan det såg jag Barcelona slå Osasuna med 18-årige Bojan från start och med 19-årige Giovani som inbytare.
Lite intressant att tänka på detta när man här i Norge ofta får höra att spelare är för unga att träna med A-laget.
Bland annat har ju Kros-Corner skrivit att Steffen Lövlund egentligen är för ung att betraktas som nyckelspelare för oss.
Vadå för ung?
Man hör aldring någon säga att Pato är för ung att spela med Milan eller att Messi är för ung.
Wayne Rooney var 16 år när han gjorde debut i premier league.
Och så finns det de som tycker att 16-åringar inte ska träna med ett seniorlag i innebandy.
Är man bra nog spelar inte åldern nån roll.
Ja, jag vet att de namn jag nämnt är extrema supertalanger, men ändå.
Jag menar att det i Norden finns för stor rädsla att släppa fram talanger. Varför är det annars så många som hellre chansar med okända sydamerikaner än att lyfta fram någon från det egna ledet i fotbollsallsvenskan?

Fem mål o två assist från min sida i seriefinalen för Dream Team i fredags. Varför bytte jag inte till 98 centimeters klubba tidigare?

"Se upp för dårarna" är en av de bästa svenska filmer jag sett. Otroligt varm film. Snacka om lovande regidebut av Helena Bergström. Hon har lyckats hitta den värme som maken Colin Nutlye hade i underbara "Änglagård"-filmerna.
Som sagt, missa inte "Se upp för dårarna".

Och givetvis blev Pato just nu skadad o utburen på bår. Men det berodde knappast på att han var för ung.

Till sist: Rasmus Lindgren bara måste få spela mot Turkiet på onsdag. Han är den naturliga arvtagaren till Linderoth i svenska landslaget. Såg Lindgrens debut för Ajax och blev grymt imponerad.

Hörs på onsdag!

Ingen kommentarer: