6.2.08

Varför är man sportintressad?

Dagar som i går och i dag önskar jag att jag inte var det minsta sportintresserad. Tänk om man var en sån som bara vars enda intressen var jobbet, promenader o Hotel Caesar.
Då hade allt varit mycket enklare.

Men nu är inte mitt liv så enkelt. I stället har jag valt att bli sportintresserad. Men hur fan kan man älska något som är så brutalt mot en och kan få en att må så dåligt?
Och, nej, den här gången syftar jag inte alls på Liverpool.
Nu handlar det om innebandy och vår katastrofala insats mot Slevik.
Har fortfarande inte kunnat eller orkat analysera den, men helt klart är att det var en förlust som tog hårt.
Inte ens barnen på dagiset hjälpte i dag.
Då är det illa.
Men tack, Klara för tipset o lånet av filmen Alfie. Den var just så deppig som jag behövde i går kväll.

Men vi gör som Per Elofsson, bryter ihop och kommer igen.
Fast kom han någonsin igen, förresten?
Skit samma, vi ska komma igen i vart fall!

Turkiet-Sverige 0-0 i paus. Ingen vidare match, men spännande att se lite nya namn i svenska startelvan. Så här långt har Rosenborgs Fredrik Stoor sett klart bäst ut av nykomlingarna. Synd bara att Rasmus Lindgren blev skadad.

Viktig seger för Hide A-Lite Mullsjö i söndags, men det är nu grym fördel Linköping i södra innebandyettan. Min hundring till 18 gånger pengarna på Linköping som seriesegrare verkar vara en ok investering.
Men jag blir inte förvånad om Linköping viker ner sig. Dock har Mullsjö sjukt tufft program så jag tror Älvstranden kan vinna serien.

Hörs igen till helgen!

Ingen kommentarer: